Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-02 15:40 |
![]() POPOVICI, Lia. Inovații pedagogice în învățământul secundar și profesional tehnic (discipline reale) rolul comunicării în optimizarea eficienței studiilor online. In: Inovații pedagogice în sfera digitală, Ed. Ediția a 9-a, 27 noiembrie 2021, Chişinău. Chişinău: Policolor SRL, 2021, Ediția a IX-a, pp. 133-137. ISBN 978-9975-3405-3-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Inovații pedagogice în sfera digitală Ediția a IX-a, 2021 |
||||||
Conferința "Inovaţii pedagogice în era digitală" Ediția a 9-a, Chişinău, Moldova, 27 noiembrie 2021 | ||||||
|
||||||
Pag. 133-137 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Learning is based on the interactions between people, information and the environment. Communication as a form of interaction is actually the main instrument of learning. Besides, effective communication and active collaboration in an online class are capable of increasing learning efficiency. To achieve this effect a learning community should be built that will be characterized by close relationships between its participants which is a necessary milieu for productive communication, information exchange and cooperation. Numerous factors interfering with the development of such relationships can affect the attainment of this goal in online learning. This research demonstrates that a well-established communication in an online group can enhance student success; it also discusses the factors that can help to build a prolific learning community. |
||||||
Cuvinte-cheie Educație Online, comunicare, conversaţie, interacţiune, colaborare, comunitate de învățare |
||||||
|