Библиотека и пользователи – применение этнографического подхода для вовлечения пользователей в процессы обсуждения, формирования и развития библиотечных сервисов
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
773 5
Ultima descărcare din IBN:
2021-03-22 10:03
SM ISO690:2012
BATTALOVA, Sania. Библиотека и пользователи – применение этнографического подхода для вовлечения пользователей в процессы обсуждения, формирования и развития библиотечных сервисов. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Sociale), 2012, nr. 3(53), pp. 199-205. ISSN 1814-3199.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Sociale)
Numărul 3(53) / 2012 / ISSN 1814-3199 /ISSNe 2345-1017

Библиотека и пользователи – применение этнографического подхода для вовлечения пользователей в процессы обсуждения, формирования и развития библиотечных сервисов

Pag. 199-205

Battalova Sania
 
 
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2013


Rezumat

Bibliotecile ştiinţifice tind să lărgească spectrul de resurse informaţionale şi să diversifice serviciile prestate. Însă, deseori, utilizarea acestora de către beneficiari nu este pe măsura aşteptărilor. Prezenta cercetare, realizată la Universitatea Americană din Asia Centrală (AUCA), bazată pe o metodologie participativă complexă (ethnographic methods), permite identificarea cauzelor ce generează impedimente în utilizarea eficientă a resurselor şi serviciilor informaţionale ale bibliotecii. Grupul de lucru, compus din bibliotecari, specialişti IT şi profesori, a reuşit să atragă studenţi în această cercetare, construind o comunicare neformală cu ei, fapt ce a permis cunoaşterea mai profundă a necesităţilor şi predilecţiilor acestora. Rezultatele obţinute au permis luarea unor decizii relevante în vederea optimizării resurselor informaţionale dezvoltate de bibliotecă, diversificării serviciilor prestate, ridicării nivelului de cultură informaţională atât a studenţilor, cât şi a profesorilor, ceea ce va avea un impact pozitiv asupra procesului academic din Universitate.