Complexitatea educațională a principiului multiperspectivității în învățarea istoriei
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
101 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-28 12:37
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:94 (24)
Общие вопросы дидактики и методики воспитания и обучения (1212)
Всеобщая история (525)
SM ISO690:2012
PETROVSCHI, Nina. Complexitatea educațională a principiului multiperspectivității în învățarea istoriei. In: Învățarea școlară în contextul provocărilor societale, 23 iunie 2023, Chişinău. Chişinău: 2023, pp. 177-185. ISBN 978-9975-46-859-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învățarea școlară în contextul provocărilor societale 2023
Simpozionul "Învățarea școlară în contextul provocărilor societale"
Chişinău, Moldova, 23 iunie 2023

Complexitatea educațională a principiului multiperspectivității în învățarea istoriei

CZU: 37.02:94

Pag. 177-185

Petrovschi Nina
 
Institutul de Cercetare, Inovare și Transfer Tehnologic, UPSC
 
 
Disponibil în IBN: 15 februarie 2024


Rezumat

Articolul prezintă o serie de răspunsuri legate de întrebarea dacă într-un context pragmatic se poate vorbi despre educația istorică din multiplele sale perspective, ținând cont de faptul că acesta este un mod de a gândi, de a selecta, de a revizui și de a folosi dovezi din diferite surse pentru a explicați complexitatea unei situații și descoperiți ce s-a întâmplat și de ce.

The article presents a number of answers related to the question whether in a pragmatic context one can speak about historical education from its multiple perspectives, taking into account that this is a way of thinking, selecting, reviewing and using evidence from different sources to explain the complexity of a situation and discover what happened and why.

Cuvinte-cheie
multiperspectivitate, învăţare pragmatică, empatie istorică,

multiperspectivity, pragmatic learning, historical empathy