New relationships in the music industry: 360 degree contracts
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
2042 13
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-21 19:57
SM ISO690:2012
CREŢU, Arina. New relationships in the music industry: 360 degree contracts . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice), 2010, nr. 7(37), pp. 282-288. ISSN 1857-2073.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice)
Numărul 7(37) / 2010 / ISSN 1857-2073 /ISSNe 2345-1033

New relationships in the music industry: 360 degree contracts

Pag. 282-288

Creţu Arina
 
Moldova State University
 
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2013


Rezumat

Prezentul articol are în vizor interrelaţiile ce apar în industria muzicală pe parcursul ultimului deceniu, unde schimbul online gratuit de muzică joacă un rol central. Deşi unele părţi vizate, precum casele majore de discuri, au o poziţie negativă faţă de fenomenul dat şi depun eforturi considerabile pentru a-l stopa, în articol se adoptă o viziune mai largă asupra industriei discutate şi se susţine că schimbul online gratuit e inevitabil şi, prin urmare, trebuie acceptat şi integrat în noi strategii şi modele de business. O asemenea strategie e Contractul de tip 360 de Grade, în care companiile reprezintă toate aspectele carierei unui artist, cele mai importante fiind muzica înregistrată şi activitatea concertistică. În lucrare e prezentat şi analizat un model economic teoretic construit în baza strategiei de business menţionate. Se constată că renegocierea contractelor muzicale ar permite internalizarea externalităţilor pozitive ale schimbului online gratuit, producând beneficii atât pentru companie, cât şi pentru artist. Considerăm că modelul economic necesită a fi dezvoltat prin includerea altor aspecte, precum utilizarea muzicii şi imaginii artistului în publicitate pentru terţe persoane.