Articolul precedent |
Articolul urmator |
89 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-06 16:31 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
792.02:[796.4+796.8 (1) |
Театр. Сценическое искусство. Драматические представления (526) |
SM ISO690:2012 MARDARI, Oleg. Acrobații și lupte scenice: tehnică și expresivitate. In: Învățământul artistic – dimensiuni culturale, 7 aprilie 2023, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Notograf Prim, 2023, pp. 129-133. ISBN 978-9975-84-202-0. DOI: https://doi.org/10.55383/iadc2023.22 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Învățământul artistic – dimensiuni culturale 2023 | ||||||
Conferința "Învăţământul artistic – dimensiuni culturale" Chişinău, Moldova, 7 aprilie 2023 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.55383/iadc2023.22 | ||||||
CZU: 792.02:[796.4+796.8 | ||||||
Pag. 129-133 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În lucrarea de faţă îmi voi împărtăşi propria părere şi metodele de lucru, care se bazează pe o vastă experienţă în calitate de profesor şi coregraf de luptă scenică. Voi vorbi despre importanţa pregătirii corporale a studentului, despre tehnica loviturilor fără contact şi cu contact direct, despre rolul măiestriei actorului în crearea luptei scenice. Voi menţiona importanţa tehnicii securităţii şi a stării psiho‑fizice a studentului în crearea unei situaţii de conflict, diferenţa dintre o luptă reală şi una teatrală. Sper că această cercetare va ajuta studenţilor să conştientizeze importanţa respectării tehnicii securităţii, să evite traumele fizice care pot apărea din lipsa de cunoştinţe sau având o atitudine neserioasă faţă de această disciplină. |
||||||
Cuvinte-cheie luptă scenică, teatru, actor, regizor, scenă, student, psiho‑fizic, conflict, stage fight, theater, actor, director, stage, student, psycho‑physical, conflict |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Mardari, O.</dc:creator> <dc:date>2023</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'><p>În lucrarea de faţă îmi voi împărtăşi propria părere şi metodele de lucru, care se bazează pe o vastă experienţă în calitate de profesor şi coregraf de luptă scenică. Voi vorbi despre importanţa pregătirii corporale a studentului, despre tehnica loviturilor fără contact şi cu contact direct, despre rolul măiestriei actorului în crearea luptei scenice. Voi menţiona importanţa tehnicii securităţii şi a stării psiho‑fizice a studentului în crearea unei situaţii de conflict, diferenţa dintre o luptă reală şi una teatrală. Sper că această cercetare va ajuta studenţilor să conştientizeze importanţa respectării tehnicii securităţii, să evite traumele fizice care pot apărea din lipsa de cunoştinţe sau având o atitudine neserioasă faţă de această disciplină.</p></dc:description> <dc:description xml:lang='en'><p>In the present work I will share my own opinion and working methods, which are based on extensive experience as a stage fight teacher and choreographer. I will talk about the importance of the student’s physical training, the technique of non‑contact and direct contact strikes, and the role of the actor’s skill in creating a stage combat. I will mention the importance of the security technique and the psycho‑physical state of the student in creating a conflict situation, the difference between a real fight and a theatrical one. I hope that this research will help the students to be aware of the importance of respecting the security technique, to avoid physical traumas that may occur due to lack of knowledge or having a non‑serious attitude towards this discipline.</p></dc:description> <dc:source>Învățământul artistic – dimensiuni culturale () 129-133</dc:source> <dc:subject>luptă scenică</dc:subject> <dc:subject>teatru</dc:subject> <dc:subject>actor</dc:subject> <dc:subject>regizor</dc:subject> <dc:subject>scenă</dc:subject> <dc:subject>student</dc:subject> <dc:subject>psiho‑fizic</dc:subject> <dc:subject>conflict</dc:subject> <dc:subject>stage fight</dc:subject> <dc:subject>theater</dc:subject> <dc:subject>actor</dc:subject> <dc:subject>director</dc:subject> <dc:subject>stage</dc:subject> <dc:subject>student</dc:subject> <dc:subject>psycho‑physical</dc:subject> <dc:subject>conflict</dc:subject> <dc:title>Acrobații și lupte scenice: tehnică și expresivitate</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>