Relevanța motivației în activitatea de învățare a adolescenților
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
133 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-12 17:12
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
150.947.5-053.6 (1)
ФИЛОСОФИЯ. ПСИХОЛОГИЯ (4678)
SM ISO690:2012
VRABII, Violeta, MELNICIUC, Galina. Relevanța motivației în activitatea de învățare a adolescenților. In: Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic, 17 noiembrie 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, pp. 267-274. ISBN 978-9975-46-822-0. DOI: https://doi.org/10.46727/c.17-11-2023.p267-274
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic 2023
Conferința "Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic"
Chişinău, Moldova, 17 noiembrie 2023

Relevanța motivației în activitatea de învățare a adolescenților

DOI:https://doi.org/10.46727/c.17-11-2023.p267-274
CZU: 150.947.5-053.6

Pag. 267-274

Vrabii Violeta1, Melniciuc Galina2
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Liceul Teoretic „Ștefan cel Mare”, or. Drochia
 
 
Disponibil în IBN: 19 ianuarie 2024


Rezumat

Motivația în contextul schimbărilor reprezintă o călătorie internă pentru a satisface nevoile, este o expresie a orientării și direcționării acțiunii prin abordare directă (intrinsecă) și indirectă (extrinsecă) a factorilor de influență. Motivația intrinsecă ce desemnează prin continuu învățare spre implicare profundă, curiozitate și dorința de cunoaștere. Motivația externă ca mijloc de atingere a scopurilor prin recompense și laude. Motivarea învățării pentru vârsta adolescenților este premisă pentru dezvoltarea intelectuală, cât și a identității. Modelele motivaționale externe se realizează prin strategii de dezvoltare a atenției, relevanței, încrederii și satisfacției. Profesorul ca model cognitiv, dar mai cu seamă socio-afectiv influențează motivația învățării adolescenților.

Motivation in the context of changes represents an internal journey to satisfy needs, it is an expression of orientation and direction of action through direct (intrinsic) and indirect (extrinsic) influence factors. Intrinsic motivation that means through continuous learning towards deep involvement, curiosity and the desire for knowledge. Extrinsic motivation as a means of achieving goals through rewards and praise. Learning motivation for adolescents is a prerequisite for intellectual and identity development. External motivational patterns are achieved through strategies to develop attention, relevance, trust and satisfaction. The teacher as a cognitive model, but more importantly a socio-affective one, influences the learning motivation of adolescents.

Cuvinte-cheie
motivaţia, motivaţia intrinsecă, motivaţia extrinsecă, adolescența, Modelul ARCS, strategii motivațional,

motivation, intrinsic motivation, extrinsic motivation, adolescence, ARCS Model, motivational strategies