Articolul precedent |
Articolul urmator |
133 18 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-12 17:12 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
150.947.5-053.6 (1) |
ФИЛОСОФИЯ. ПСИХОЛОГИЯ (4678) |
SM ISO690:2012 VRABII, Violeta, MELNICIUC, Galina. Relevanța motivației în activitatea de învățare a adolescenților. In: Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic, 17 noiembrie 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, pp. 267-274. ISBN 978-9975-46-822-0. DOI: https://doi.org/10.46727/c.17-11-2023.p267-274 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic 2023 | ||||||
Conferința "Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic" Chişinău, Moldova, 17 noiembrie 2023 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46727/c.17-11-2023.p267-274 | ||||||
CZU: 150.947.5-053.6 | ||||||
Pag. 267-274 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Motivația în contextul schimbărilor reprezintă o călătorie internă pentru a satisface nevoile, este o expresie a orientării și direcționării acțiunii prin abordare directă (intrinsecă) și indirectă (extrinsecă) a factorilor de influență. Motivația intrinsecă ce desemnează prin continuu învățare spre implicare profundă, curiozitate și dorința de cunoaștere. Motivația externă ca mijloc de atingere a scopurilor prin recompense și laude. Motivarea învățării pentru vârsta adolescenților este premisă pentru dezvoltarea intelectuală, cât și a identității. Modelele motivaționale externe se realizează prin strategii de dezvoltare a atenției, relevanței, încrederii și satisfacției. Profesorul ca model cognitiv, dar mai cu seamă socio-afectiv influențează motivația învățării adolescenților. |
||||||
Cuvinte-cheie motivaţia, motivaţia intrinsecă, motivaţia extrinsecă, adolescența, Modelul ARCS, strategii motivațional, motivation, intrinsic motivation, extrinsic motivation, adolescence, ARCS Model, motivational strategies |
||||||
|