Învățământul dual. Justificare, premise juridice, precauții și limite pedagogice de concretizare
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
92 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-25 19:41
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
377.3.091(478+498) (2)
Профессиональное образование. Технические школы. Профессиональные колледжи. Политехникумы (273)
SM ISO690:2012
CUCOŞ, Constantin. Învățământul dual. Justificare, premise juridice, precauții și limite pedagogice de concretizare. In: Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic, 17 noiembrie 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, pp. 26-36. ISBN 978-9975-46-822-0. DOI: https://doi.org/10.46727/c.17-11-2023.p26-36
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic 2023
Conferința "Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic"
Chişinău, Moldova, 17 noiembrie 2023

Învățământul dual. Justificare, premise juridice, precauții și limite pedagogice de concretizare

DOI:https://doi.org/10.46727/c.17-11-2023.p26-36
CZU: 377.3.091(478+498)

Pag. 26-36

Cucoş Constantin
 
Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 18 ianuarie 2024


Rezumat

În prezentul text, ne propunem să realizăm o radiografiere a statutului învățământului dual, ca o cale de formare profesional-vocațională, din perspectiva normelor legislative, a principiilor și prescripțiilor pedagogice, dar și a realităților educaționale concrete, mai ales, cu referire la România și Republica Moldova, dar și conexat la ce se întâmplă în țări din Uniunea Europeană. Vom aduce în atenție evoluții recente în acest domeniu, dar vom încerca să semnalăm și unele interogații, limite sau precauții legate de dezvoltarea și implementarea unui autentic învățământ dual, având ca puncte de plecare - epistemologice, practice - principiile și constrângerile de ordin didactic, psihopedagogic, strategic.

In this article, we propose an evaluation of the situation of dual education, as a way of professional-vocational training, from the perspective of legislative norms, pedagogical principles or prescriptions, but also of concrete educational realities, especially with reference to Romania and the Republic Moldova, but, of course, in direct connection with what is happening in European Union countries. We will bring to attention recent developments in this field, but we will also try to signal some doubts, limits or precautions related to the development and implementation of an authentic dual education, having as epistemological or praxeological premises the didactic, psychopedagogical, strategic principles and constraints.

Cuvinte-cheie
învățământ dual, învățare experiențială, formare în alternanță, învățământ vocațional,

dual education, experiential learning, alternating training, vocational education