Articolul precedent |
Articolul urmator |
125 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-18 12:34 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.013/014 (2) |
Воспитание. Обучение. Образование (14334) |
SM ISO690:2012 CALLO, Tatiana. Învățarea – rețetă într-o realitate educațională construită social. In: Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic, 17 noiembrie 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, pp. 19-25. ISBN 978-9975-46-822-0. DOI: https://doi.org/10.46727/c.17-11-2023.p19-25 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic 2023 | ||||||
Conferința "Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic" Chişinău, Moldova, 17 noiembrie 2023 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46727/c.17-11-2023.p19-25 | ||||||
CZU: 37.013/014 | ||||||
Pag. 19-25 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol se abordează problematica unei învățări necesitatea căreia a apărut datorită accentuării caracterului social al învățării în general în noile condiții comunitare, printre care se înscrie și „slăbirea dorinței de a gândi, pur și simplu, elementar”. Când învățarea individului este subordonată socialului, iar dimensiunea umană este condiționată, nu în ultimul rând, și de calitatea învățării, acest factor devine determinant în complexitatea procesului de învățare ca atare. Este vorba de învățarea-rețetă, care este o învățare raportată la contextul nemijlocit al elevului, o învățare practică neproblematică, dar utilă, oferindu-i elevului șansa de a se orienta în universul social al realității zilei de azi. Ideea care susține învățarearețetă este utilitatea celor învățate în viața cotidiană, socială în vederea satisfacerii unui scop precis, nemijlocit. |
||||||
Cuvinte-cheie realitate, cotidian, pragmatică, învățare a realității, context social, învățare-rețetă, utilitate, reality, everyday life, pragmatics, reality learning, social context, recipe-learning, utility |
||||||
|