Învățarea – rețetă într-o realitate educațională construită social
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
125 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-18 12:34
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013/014 (2)
Воспитание. Обучение. Образование (14334)
SM ISO690:2012
CALLO, Tatiana. Învățarea – rețetă într-o realitate educațională construită social. In: Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic, 17 noiembrie 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, pp. 19-25. ISBN 978-9975-46-822-0. DOI: https://doi.org/10.46727/c.17-11-2023.p19-25
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic 2023
Conferința "Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic"
Chişinău, Moldova, 17 noiembrie 2023

Învățarea – rețetă într-o realitate educațională construită social

DOI:https://doi.org/10.46727/c.17-11-2023.p19-25
CZU: 37.013/014

Pag. 19-25

Callo Tatiana
 
Institutul de Cercetare, Inovare și Transfer Tehnologic, UPSC
 
 
Disponibil în IBN: 18 ianuarie 2024


Rezumat

În articol se abordează problematica unei învățări necesitatea căreia a apărut datorită accentuării caracterului social al învățării în general în noile condiții comunitare, printre care se înscrie și „slăbirea dorinței de a gândi, pur și simplu, elementar”. Când învățarea individului este subordonată socialului, iar dimensiunea umană este condiționată, nu în ultimul rând, și de calitatea învățării, acest factor devine determinant în complexitatea procesului de învățare ca atare. Este vorba de învățarea-rețetă, care este o învățare raportată la contextul nemijlocit al elevului, o învățare practică neproblematică, dar utilă, oferindu-i elevului șansa de a se orienta în universul social al realității zilei de azi. Ideea care susține învățarearețetă este utilitatea celor învățate în viața cotidiană, socială în vederea satisfacerii unui scop precis, nemijlocit.

The article addresses the issue of learning, the necessity of which has arisen due to the emphasis on the social character of learning in general in the new community conditions, among which is included „the weakening of the desire to think, simply, elementary”. When individual learning is subordinated to the social, and the human dimension is conditioned, not least, by the quality of learning, this factor becomes decisive in the complexity of the learning process as such. It is about recipe-learning, which is a learning related to the student’s immediate context, a non-problematic but useful practical learning, giving the student the chance to orient himself in the social universe of today’s reality. The idea that supports the learning-recipe is the usefulness of what is learned in everyday, social life in order to satisfy a precise, immediate goal.

Cuvinte-cheie
realitate, cotidian, pragmatică, învățare a realității, context social, învățare-rețetă, utilitate,

reality, everyday life, pragmatics, reality learning, social context, recipe-learning, utility