The training of social competence in aggressive preadolescents
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
102 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-25 15:07
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.612 (41)
Социальная психология (983)
SM ISO690:2012
SAVCA, Lucia, NANDOR, Nemes Madoxa. Formarea competenței sociale la preadolescenții agresivi. In: EcoSoEn, 2023, nr. 3-4, pp. 101-112. ISSN 2587-344X. DOI: https://doi.org/10.54481/ecosoen.2023.3.10
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
EcoSoEn
Numărul 3-4 / 2023 / ISSN 2587-344X /ISSNe 2587-425X

The training of social competence in aggressive preadolescents

Formarea competenței sociale la preadolescenții agresivi

DOI:https://doi.org/10.54481/ecosoen.2023.3.10
CZU: 316.612

Pag. 101-112

Savca Lucia1, Nandor Nemes Madoxa2
 
1 Institutul de Ştiinţe Penale şi Criminologie Aplicată,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 11 ianuarie 2024


Rezumat

Puberty is a period of crisis, which consists of rapid radical bio-psycho-social transformations, which can negatively influence pubertal behavior. In adverse conditions, characterized by high levels of domestic conflict, a reduced level of communication, emotional aggression or neglect have a negative impact on the minor's relationship with others. In the given study, we reflected the content of the training program for social competence (CS), created by us, which included the CASEL model, but also effective techniques from different therapies. 28 preadolescents participated in the formative group: 14 students in GE and 14 students in GC. 13 sessions lasting 90 min were held once a week. Retest analysis with the Wilcoxon rank test was performed with a Bonferroni correction applied, resulting in an observed significance level of p<0.05 for all comparisons at the level of the social skills variable, and a Bonferroni correction applied, resulting in an observed significance level of p<0.05 for all comparisons at the level of the total aggression variable for GE students.

Vârsta pubertară este o perioadă de criză, care constă în transformări bio-psiho-sociale radicale rapide, ce poate influența negativ comportamentul puberului. În condiții nefavorabile, caracterizat prin niveluri ridicate de conflict domestic, un nivel redus de comunicare, agresiuni emoționale sau neglijență au un impact negativ asupra relaționării minorului cu ceilalți. În studiul dat am reflectat conținutul programului formative de formare a competenței sociale(CS), alcătuit de noi, care a inclus modelul CASEL, dar și tehnici eficiente din diferite terapii. În grupul formativ au participat 28 preadolescenți: 14 elevi în GE și 14 elevi în GC. Au fost desfășurate 13 ședințe cu durata de 90 min., o data pe săptămână. Analiza retest cu testul de rang Wilcoxon a fost efectuată cu o corecție Bonferroni aplicată, rezultând un nivel de semnificație observat p<0.05 pentru toate comparațiile de la nivelul variabilei competențe sociale și o corecție Bonferroni aplicată, rezultând un nivel de semnificație observat p<0.05 pentru toate comparațiile de la nivelul variabilei agresivitate totală pentru elevii din GE.

Cuvinte-cheie
preadolescents aggressive behavior, social skills, educational program,

preadolescent, comportament agresiv, competenţe sociale, program formativ