Gender dimension in stem education in the Republic of Moldova: efforts and trends
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
166 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-31 13:43
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018:305(478) (1)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (4024)
Социологические исследования вопросов пола (97)
SM ISO690:2012
LISNIC, Victoria, LISNIC, Victoria. Gender dimension in stem education in the Republic of Moldova: efforts and trends. In: Moldavian Journal of the Physical Sciences, 2023, nr. 1, pp. 82-86. ISSN 1810-648X. DOI: https://doi.org/10.53081/mjps.2023.22-1.08
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Moldavian Journal of the Physical Sciences
Numărul 1 / 2023 / ISSN 1810-648X /ISSNe 2537-6365

Gender dimension in stem education in the Republic of Moldova: efforts and trends

DOI:https://doi.org/10.53081/mjps.2023.22-1.08
CZU: 37.018:305(478)

Pag. 82-86

Lisnic Victoria, Lisnic Victoria
 
Institute of Legal, Political and Sociological Research, MSU
 
 
Disponibil în IBN: 31 decembrie 2023


Rezumat

By encouraging girls and women to develop and maintain an interest in STEM subjects, we are preparing the next generation of researchers, engineers, scientists and programmers to meet the growing demand for skilled STEM professionals. Current and future jobs and societal challenges require and will increasingly require a wide range of skills such as teamwork, intercultural competence, empathy, creativity, problem solving and independent non-linear thinking. Accordingly, we must ensure that women and girls are widely represented at all levels as we move forward. It is more important than ever that we eliminate stereotypes and biases and promote women and girls who want to pursue STEM careers.

Încurajând fetele și femeile să dezvolte și să mențină interesul pentru subiectele STEM, pregătim următoarea generație de cercetători, ingineri, oameni de știință și programatori pentru a răspunde cererii tot mai mari de profesioniști calificați în STEM. Locurile de muncă actuale și viitoare și provocările societale necesită și vor necesita din ce în ce mai mult o gamă largă de abilități, cum ar fi munca în echipă, competența interculturală, empatia, creativitatea, rezolvarea problemelor și gândirea independentă neliniară. În consecință, trebuie să ne asigurăm că femeile și fetele sunt reprezentate pe scară largă la toate nivelurile pe măsură ce avansăm. Este mai important ca oricând să eliminăm stereotipurile și părtinirile și să promovăm femeile și fetele care doresc să urmeze cariere STEM.

Cuvinte-cheie
stem, education, gender, segregation, stereotypes,

STEM, educaţie, gen, segregare, stereotipuri