Forms, functions and educational Ste(a)m processes
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
150 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-26 17:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.025 (91)
Общие вопросы дидактики и методики воспитания и обучения (1255)
SM ISO690:2012
CAZACIOC, Nadejda, ȘEREMET, Ileana Simona. Forme, funcții și procese educative Ste(a)m. In: International Congress: „Research – Innovation – Innovative Entrepreneurship“, 13-14 octombrie 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPSC, 2023, pp. 73-79. ISBN 978-9975-46-831-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
International Congress 2023
Conferința "Research – Innovation – Innovative Entrepreneurship"
Chişinău, Moldova, 13-14 octombrie 2023

Forms, functions and educational Ste(a)m processes

Forme, funcții și procese educative Ste(a)m

CZU: 37.025

Pag. 73-79

Cazacioc Nadejda1, Șeremet Ileana Simona2
 
1 Institutul de Cercetare, Inovare și Transfer Tehnologic, UPSC,
2 Liceul Teoretic "Mihai Eminescu" or. Căuşeni
 
 
Disponibil în IBN: 12 decembrie 2023


Rezumat

The perceptive problems of education can be attributed to significant rigors, where the educational activity becomes instinctive and the student-subject intervenes in practice. In particular, the problem can be lamented in educational "attitudes", and reciprocally, we can mention that education necessarily becomes "semiotic" and "phenomenological". Educating the new generations means moving from reproductive-formative education to formative education, centered on the development of the student's personality. In the context of new educational changes and reforms, improvement becomes a priority of the education system, involving in the participation process various educational actors, teachers, university professors, methodologists and scientists. STE(AM) education is an integrated approach to learning that emphasizes interdisciplinarity and promotes critical thinking, creativity and problem solving. This article examines the forms, functions and processes of STE(A)M education, highlighting its importance in developing the skills required for contemporary and future society.

Probleme perceptive ale educației pot fi atribuite unor rigori semnificative, acolo de unde activitatea educațională devine pulsională iar subiectul – elev, se interpune în practică. În mod deosebit problema poate fii reclamată în ,,atitudinile” educaționale, și reciproc, putem menționa că în mod necesar educația devine ,,semiotică” și ,,fenomenologică”. Educarea noilor generații trece de la învățământul reproductiv-formativ la cel formativ, centrat pe dezvoltarea personalității elevului. În contextul noilor schimbări și reforme educaționale, perfecționarea devine o prioritate a sistemului de învățământ, implicând în procesul de participare diverși actanții educaționali, profesori școlari, profesori universitari, metodiști, savanți. Educația STE(AM) reprezintă o abordare integrată  a învățării care pune accent pe interdisciplinaritate și promovează gândirea critică, creativitatea și rezolvarea problemelor. Acest articol examinează formele, funcțiile și procesele educației STE(A)M, evidențiind importanța în dezvoltarea competențelor necesare pentru societatea contemporană și viitoare.

Cuvinte-cheie
education, processes, forms, STE(A)M education,

educaţie, procese, forme, educație STE(A)M