Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
149 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-27 12:57 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
32.019.51:654.19 (8) |
Политика (2943) |
Телекоммуникация и дистанционное управление (организация и эксплуатация) (126) |
SM ISO690:2012 КРИВУЛЯ, Наталья. Манипулятивная природа визуальных медия: от рукотворных образов до генеративных дипфейков. In: Arta , 2023, vol. 32, nr. 2(AAV), pp. 108-119. ISSN 2345-1181. DOI: https://doi.org/10.52603/arta.2023.32-2.17 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | ||||||
Volumul 32, Numărul 2(AAV) / 2023 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52603/arta.2023.32-2.17 | ||||||
CZU: 32.019.51:654.19 | ||||||
Pag. 108-119 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Lucrarea explorează problemele manipulării şi fiabilităţii informaţiilor din mediile vizuale. Manipularea face parte din esenţa lor. Distorsiunile în mesaj apar dintr-o schimbare a atenţiei de la realitate ca atare la modul în care este văzut de alţii sau cine şi cum este reprezentat. Viziunea obiectivă este înlocuită de o prezentare a viziunii celorlalţi în mediile vizuale. Acest lucru deschide posibilitatea manipulării şi devine motivul creării de falsificări vizuale. Modernitatea a devenit epoca post-adevărului. Media vizuală se îndreaptă din ce în ce mai mult către falsificarea totală odată cu dezvoltarea tehnologiilor digitale, inteligenţei artificiale. Imaginea generată se dovedeşte a fi mai reală şi de încredere decât realitatea în sine. Această lucrare utilizează clasificarea imaginilor media vizuale în funcţie de modul în care sunt create. Se încearcă identificarea cauzelor distorsiunilor în reprezentarea realităţii în diferite etape ale dezvoltării mediilor vizuale. Articolul analizează modul în care tehnologiile de creare a imaginilor vizuale afectează dezvoltarea practicilor manipulative şi de falsificare care subminează credibilitatea mesajului vizual. |
||||||
Cuvinte-cheie media vizuală, manipulare, imagine, imagine tehnică, imagine digitală, imagine generativă, deepfake, reţele neuronale, autenticitate, media, manipulation, image, technical image, digital image, generative image, deepfake, Neural networks, authenticity |
||||||
|