Privind spre public: educație patrimonială și pedagogie muzeală la Muzeul Național de Istorie a Moldovei
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
162 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-10 12:27
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:069 (3)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (4064)
Музеи. Постоянные выставки (509)
SM ISO690:2012
BĂŢ, Mihail, SPÂNU, Aurel. Privind spre public: educație patrimonială și pedagogie muzeală la Muzeul Național de Istorie a Moldovei. In: Latinitate, Romanitate, Românitate, Ed. 7, 2-4 noiembrie 2023, Chișinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2023, Ediția 7, p. 26. ISBN 978-9975-172-14-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Latinitate, Romanitate, Românitate
Ediția 7, 2023
Conferința "Latinitate, Romanitate, Românitate"
7, Chișinău, Moldova, 2-4 noiembrie 2023

Privind spre public: educație patrimonială și pedagogie muzeală la Muzeul Național de Istorie a Moldovei

Looking towards the public: heritage education and museum pedagogy at the National History Museum of Moldova

CZU: 37.016:069

Pag. 26-26

Băţ Mihail, Spânu Aurel
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 30 noiembrie 2023


Rezumat

Printre cei mai importanți actori în domeniul pedagogiei de patrimoniu din Republica Moldova se plasează Muzeul Național de Istorie a Moldovei. Situat în centrul urbei rezidențiale, instituția muzeală a inițiat și dezvoltat, începând cu anul 2007 un amplu program de activități creativeducative, menit să juxtapună domeniul cultural cu cel al educației. Atelierele creative cu diverse tematici („Obiectul arheologic – o enigmă”, „Micul arheolog”, „Istoria și arta scrisului”, „Vânătoarea de exponate” ș.a.) au oferit o alternativă viabilă demersului didactic, imprimând matricei educaționale un aspect dihotomic: vizualizarea, integrarea și valorificarea patrimoniului prin tematizare, pe de o parte, și interacțiunea didactică în spațiul muzeal, pe de altă parte. Parcursul instituției muzeale în domeniul educației de patrimoniu va reprezenta obiectul comunicării noastre.

Among the most important actors in the field of heritage pedagogy in the Republic of Moldova is the National History Museum of Moldova. Located in the center of the residential city, the museum institution initiated and developed, starting in 2007, an extensive program of creative-educational activities, intended to juxtapose the cultural area with that of education. Creative workshops with various themes (“Archaeological object - an enigma”, “Little archaeologist”, “History and art of writing”, “Exhibit hunting” etc.) offered a viable alternative to the didactic approach, giving the teaching matrix a dichotomous aspect: visualization, integration and valorization of heritage through thematization, on the one hand, and didactic interaction in the museum space, on the other. The experience of the museum institution in the field of heritage education will represent the subject of our topic.