Gestionarea relațiilor dintre Compania S.A. ,,Apă-Canal Chişinău” și părțile interesate
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
110 1
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-12 18:52
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
005.56:351.778.3(478-25) (1)
Процессы управления (301)
Объекты и задачи государственного административного управления (1075)
SM ISO690:2012
NICOLAESCU, Victor. Gestionarea relațiilor dintre Compania S.A. ,,Apă-Canal Chişinău” și părțile interesate. In: Economica, 2023, nr. 2(124), pp. 59-69. ISSN 1810-9136. DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2023.124.059
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 2(124) / 2023 / ISSN 1810-9136

Gestionarea relațiilor dintre Compania S.A. ,,Apă-Canal Chişinău” și părțile interesate

Managing Relations between the Company “Apa-Canal Chişinau” JSCand Stakeholders

DOI:https://doi.org/10.53486/econ.2023.124.059
CZU: 005.56:351.778.3(478-25)
JEL: M1, M12, M14.

Pag. 59-69

Nicolaescu Victor
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 6 noiembrie 2023


Rezumat

Procesul de implementare și certificare a sistemelor de management, precum sunt standardele ISO, aduce numeroase beneficii Societății pe Acțiuni ,,Apă-Canal Chişinău”, care, ulterior, intensifică încrederea clienților vizavi de standardele internaționale, de înaltă calitate, puse în aplicare de aceasta. Scopul acestei lucrări constă în analiza managementului părților interesate din cadrul companiei S.A. ,,ApăCanal Chişinău”. Obiectivele studiului cuprind identificarea beneficiilor aduse instituții de către standardele seriei ISO, în care este certificată, precum și analiza unui șir de documente interne, care reglementează procesul de gestionare a relațiilor cu părțile interesate. În plus, în vederea optimizării managementului părților interesate, autorul a elaborat și a înaintat spre implementare „Procedura de gestionare a părților interesate” în cadrul companiei S.A. ,,ApăCanal Chişinău”. Procedura dată va permite atât identificarea mai ușoară a așteptărilor părților interesate, cât și o mai bună gestionare a proiectelor de dezvoltare.

The process of implementation and certification of management systems, such as ISO standards, brings many benefits to “Apă-Canal Chişinău” JSC, through which the company’s marketing intensifies the confidence offered to customers regarding the fact that business activity is carried out at high international standards. The purpose of this paper is to analyse the management of stakeholders within the “Apă-Canal Chişinău” JSC. The objectives of this paper include the identification of the benefits brought to companies by the standards of the ISO series in which it is certified, as well as the analysis of a series of internal documents that regulate the stakeholder management process. In addition, in order to optimize the stakeholder management, the author developed and submitted for implementation the “Stakeholder management procedure” within the “Apă-Canal Chişinău” JSC. The given procedure will allow easier identification of stakeholders’ expectations, as well as better management of development projects.

Cuvinte-cheie
.A. „Apă-Canal Chișinău”, implicare, informare, model, parte interesată, proiecte,

“Apă-Canal Chişinău” JSC, involvement, information, model, stakeholder, projects