Învățarea prin cooperare în formarea competențelor specifice Chimiei
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
114 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-15 16:17
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:54+004 (1)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3934)
Химия. Кристаллография. Минералогия (2025)
Информационные технологии. Вычислительная техника. Обработка данных (4184)
SM ISO690:2012
CODREANU, Sergiu, CODREANU, Tatiana. Învățarea prin cooperare în formarea competențelor specifice Chimiei. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2023, nr. 3(33), pp. 99-108. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v33i3.99-108
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 3(33) / 2023 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Învățarea prin cooperare în formarea competențelor specifice Chimiei

Learning through cooperation in forming Chemistry specific competences

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v33i3.99-108
CZU: 37.016:54+004

Pag. 99-108

Codreanu Sergiu1, Codreanu Tatiana2
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Liceul Teoretic „Ion Vatamanu”, Străşeni
 
 
Disponibil în IBN: 2 noiembrie 2023


Rezumat

Învățarea prin cooperare este o tehnică, menită să investească profund în colaborarea dintre elevi, astfel, cultivând relațiile de respect reciproc și o interacțiune constructivă. Metodologia de învățare prin cooperare prezintă metode, procedee și reguli de distribuire a unor sarcini active elevilor, pentru ca ei să se ajute reciproc în învățare. Totuși, acest lucru nu mai este suficient pentru a facilita intuitiv sau verbal careva informație. Pentru ca elevii să înregistreze și să interiorizeze informația, care va fi reprodusă ulterior cu fidelitate, sunt necesare interacțiuni cognitive și sociale, prin care, învățarea/studierea va oferi posibilitatea obținerii unui rezultat al învățării, stimulând astfel, formarea competențelor specifice chimiei.

Cooperative learning is a technique, designed to invest deeply in collaboration between students, thus cultivating relationships of mutual respect and constructive interaction. Cooperative learning methodology presents methods, procedures and rules for distributing active tasks to students, so that they can help each other in learning. However, this is no longer enough to intuitively or verbally facilitate some information. In order for the students to record and internalize the information, which will later be faithfully reproduced, cognitive and social interactions are necessary, through which learning/studying will provide the possibility of obtaining a learning result, thus stimulating the formation of specific chemistry skills.

Cuvinte-cheie
învăţare prin cooperare, competenţe specifice, învățare tradițională, metode activparticipative, tehnici de învățare prin cooperare, tehnologii digitale, motivare, finalități educaționale,

cooperative learning, specific skills, traditional learning, active-participatory methods, cooperative learning techniques, digital technologies, motivation, educational purposes