Parteneriatul academic – exigență de calitate în realizarea procesului educațional
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
92 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
377.091 (29)
Профессиональное образование. Технические школы. Профессиональные колледжи. Политехникумы (278)
SM ISO690:2012
PORUBIN, Ludmila. Parteneriatul academic – exigență de calitate în realizarea procesului educațional. In: Probleme și soluții în știința contemporană, 7 aprilie 2023, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPSC, 2023, pp. 15-19. ISBN 978-9975-46-798-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme și soluții în știința contemporană 2023
Conferința "Probleme și soluții în știința contemporană"
Chişinău, Moldova, 7 aprilie 2023

Parteneriatul academic – exigență de calitate în realizarea procesului educațional

CZU: 377.091

Pag. 15-19

Porubin Ludmila
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 27 octombrie 2023


Rezumat

Învăţământul profesional tehnic constituie o premisă a integrării sociale active, precum şi unul dintre factorii esenţiali în evoluţia social-economică a RM, orientat pe carieră, flexibil, atractiv și de calitate este relevant în contextul cerințelor pe piață, accesibil să permită mobilitatea în spațiul european. Modernizarea şi eficientizarea învăţământului profesional reprezintă obiectivul general al ,,Strategiei de dezvoltare a învăţământului vocaţional/tehnic” care stipulează obiectivul specific prin care se planifică asigurarea ştiinţifică, curriculară şi metodologică a învăţământului vocaţional/tehnic, astfel încât 100% curricula să fie racordată la Cadrul Naţional al Calificărilor. Sursele bibliografice, ce abordează problematica teoriei şi metodologiei curriculare, demonstrează că pe parcursul anilor au fost dezvoltate şi promovate în învăţământul din întreaga lume mai multe concepţii/modele curriculare. Actualmente, în sistemul de învăţământ din Republica Moldova, inclusiv în cel profesional tehnic postsecundar şi postsecundar nonterţiar, se promovează paradigma parteneriatului educațional este unul dintre conceptele-cheie ale pedagogiei contemporane ce reflectă o atitudine și o relație a agenților academici, economici și sociali care devin parteneri în câmpul educației. În cadrul acestei abordări se accentuează produsul final exprimat în „formă” de competenţă, care racordează oferta educaţională la nevoile pieţei muncii. Formarea iniţială a asistentului farmacist este de neconceput fără o formare temeinică a competenţelor profesionale specifice, or, succesul profesional în domeniul farmaceutic este determinat de nivelul de dezvoltare a competenţelor profesionale specifice. În acest temei, parteneriatul reprezintă un mecanism atât de susținere, dezvoltare și încurajare a inovării și transferului tehnologic, cât și de diseminare a rezultatelor acestora în vederea producerii, transmiterii și valorificării cunoașterii. De asemenea, se urmărește dezvoltarea aptitudinilor și competențelor actanților educaționali în activitățile de inovare și sănătate digitală în vederea creșterii competitivității și adaptării la digitalizarea sistemelor de educație și sănătate, dezvoltarea

Professional technique Education consist a premiss to social active integration and one of the most essntial element in social-economic evolution of Repubic of Moldova that is orientated on career,pliant,attractive and qualitative,is relevant to requirements of market,accesible to permis mobility in European Space. Modern and efficient Education of professional techniques represent the main general objective to „Stategy of development to techinique Educational”wich stipulate the specific scientific safeguard,curricular and methological to technique/vocational Education,wich is 100%curricula to be connected to National Record to Calification. Bibliographic sources, which address the issue of curricular theory and methodology, show that over the years several curricular concepts / models have been developed and promoted in education around the world. Currently, the education system in the Republic of Moldova, including the post-secondary and post-secondary technical vocational education system, promotes the student-centered and competency-focused paradigm educational partnership is one of the key concepts of contemporary pedagogy that reflects an attitude and a relationship of academic, economic and social agents who become partners in the field of education. This approach emphasizes the final product expressed in the „form” of competence, which connects the educational offer to the needs of the labor market. The initial training of the pharmacist assistant is inconceivable without a basic training of specific professional competencies, or, the professional success in the pharmaceutical field is determined by the level of development of the specific professional competencies the partnership represents a mechanism for supporting, developing and encouraging innovation and technological transfer, as well as for disseminating their results in order to produce, transmit and capitalize on knowledge. Plan contributes to the development of these competences, which, in relation to the four pillars of learning, is transdisciplinary.

Cuvinte-cheie
parteneriat educaţional, calitate, competențe, planificare, concept metodologic, analiză, sinteză,

educational partnership, Quality, skills, planning, methodological concept, Analysis, synthesis