Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
377.091 (29) |
Профессиональное образование. Технические школы. Профессиональные колледжи. Политехникумы (278) |
![]() PORUBIN, Ludmila. Parteneriatul academic – exigență de calitate în realizarea procesului educațional. In: Probleme și soluții în știința contemporană, 7 aprilie 2023, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPSC, 2023, pp. 15-19. ISBN 978-9975-46-798-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme și soluții în știința contemporană 2023 | ||||||
Conferința "Probleme și soluții în știința contemporană" Chişinău, Moldova, 7 aprilie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 377.091 | ||||||
Pag. 15-19 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Învăţământul profesional tehnic constituie o premisă a integrării sociale active, precum şi unul dintre factorii esenţiali în evoluţia social-economică a RM, orientat pe carieră, flexibil, atractiv și de calitate este relevant în contextul cerințelor pe piață, accesibil să permită mobilitatea în spațiul european. Modernizarea şi eficientizarea învăţământului profesional reprezintă obiectivul general al ,,Strategiei de dezvoltare a învăţământului vocaţional/tehnic” care stipulează obiectivul specific prin care se planifică asigurarea ştiinţifică, curriculară şi metodologică a învăţământului vocaţional/tehnic, astfel încât 100% curricula să fie racordată la Cadrul Naţional al Calificărilor. Sursele bibliografice, ce abordează problematica teoriei şi metodologiei curriculare, demonstrează că pe parcursul anilor au fost dezvoltate şi promovate în învăţământul din întreaga lume mai multe concepţii/modele curriculare. Actualmente, în sistemul de învăţământ din Republica Moldova, inclusiv în cel profesional tehnic postsecundar şi postsecundar nonterţiar, se promovează paradigma parteneriatului educațional este unul dintre conceptele-cheie ale pedagogiei contemporane ce reflectă o atitudine și o relație a agenților academici, economici și sociali care devin parteneri în câmpul educației. În cadrul acestei abordări se accentuează produsul final exprimat în „formă” de competenţă, care racordează oferta educaţională la nevoile pieţei muncii. Formarea iniţială a asistentului farmacist este de neconceput fără o formare temeinică a competenţelor profesionale specifice, or, succesul profesional în domeniul farmaceutic este determinat de nivelul de dezvoltare a competenţelor profesionale specifice. În acest temei, parteneriatul reprezintă un mecanism atât de susținere, dezvoltare și încurajare a inovării și transferului tehnologic, cât și de diseminare a rezultatelor acestora în vederea producerii, transmiterii și valorificării cunoașterii. De asemenea, se urmărește dezvoltarea aptitudinilor și competențelor actanților educaționali în activitățile de inovare și sănătate digitală în vederea creșterii competitivității și adaptării la digitalizarea sistemelor de educație și sănătate, dezvoltarea |
||||||
Cuvinte-cheie parteneriat educaţional, calitate, competențe, planificare, concept metodologic, analiză, sinteză, educational partnership, Quality, skills, planning, methodological concept, Analysis, synthesis |
||||||
|