Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2023-09-14 21:18 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
75.071.1(478) (52) |
Живопись (413) |
![]() PROCOP, Natalia. Revenirea acasă a lui Ștefan Sadovnicov. In: Dialogica, revista de studii culturale si literatura, 2023, nr. 2, pp. 119-126. ISSN 2587-3695. DOI: https://doi.org/10.59295/DIA.2023.2.12 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Dialogica, revista de studii culturale si literatura | |||||||
Numărul 2 / 2023 / ISSN 2587-3695 /ISSNe 1857-2537 | |||||||
|
|||||||
DOI:https://doi.org/10.59295/DIA.2023.2.12 | |||||||
CZU: 75.071.1(478) | |||||||
Pag. 119-126 | |||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
Rezumat | |||||||
Ștefan Sadovnicov este artistul plastic care a abordat mai multe genuri ale picturii de șevalet. Activitatea sa de creație se bazează pe conexiunea celor trei domenii ale artelor: pictură, muzică și literatură. Scrie poezii, evocă vremurile de altădată, pictează. De aceea, orașul copilăriei și tinereții sale – Bălți – apare la el reprezentat ca un univers bogat în culori, forme, sonuri etc. În toate lucrările cu acest motiv simțim afecțiunea artistului față de orașul sufletului său. Ștefan Sadovnicov este unul dintre puținii artiști cu o sensibilitate, profunzime și inteligență deosebite. Seria de tablouri cu titlul „Orașul care nu mai există…”, executate în anii ’70–’80, nu sunt doar simple peisaje cu clădiri specifice timpului; ele sugerează sensuri profunde. Motivele principale sunt dorul, întoarcerea în timp, amintirile nostalgice ș.a. Artistul plastic nu a pictat pur și simplu peisajul urban, ci a povestit istoriile străzilor și ale edificiilor orașului Bălți, a căutat poze vechi și a chestionat locuitorii. S-a apropiat filosofic de subiect, realizând o paralelă între oraș și oamenii care au suflet. |
|||||||
Cuvinte-cheie Ștefan Sadovnicov, Bălţi, oraş, peisaj urban, pictură, Ștefan Sadovnicov, Bălţi, city, urban landscape, painting |
|||||||
|