Universul valoric – cartea de vizită a unei persoane
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
382 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-14 15:31
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
130.3+159.9 (4)
Философия духа. Метафизика духовной жизни (178)
Психология (3513)
SM ISO690:2012
CAZACU, Ala. Universul valoric – cartea de vizită a unei persoane. In: Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane: Educație și gândire critică, 17-18 noiembrie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Moldova, 2022, Ediția a 5-a, pp. 109-110. ISBN 978-9975-159-95-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane
Ediția a 5-a, 2022
Conferința "Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane"
Chişinău, Moldova, 17-18 noiembrie 2022

Universul valoric – cartea de vizită a unei persoane

The value universe – a person's business card

CZU: 130.3+159.9

Pag. 109-110

Cazacu Ala
 
Universitatea „Ştefan cel Mare”, Suceava
 
 
Disponibil în IBN: 25 iulie 2023


Rezumat

Când ne punem prima data întrebarea cum putem defini ființa drept categorie filosofică și deținătoare de valori, trebuie să menționăm faptul că problema omului ca creație unică a Universului aparține problemelor filosofice „eterne”, întrucât orice tradiție filosofică se bazează pe relația dintre om și universul său valoric. Omul în sine este o valoare supremă. Dar pentru a înțelege bine acest lucru, trebuie să descifrăm noțiunea de valoare. Valorile umane sunt principiile, convingerile și credințele interne pe care oamenii le adoptă și le urmăresc în activitățile lor zilnice. Ele alcătuiesc un set de măsuri și comportamente consecvente pe care oamenii aleg să le urmeze și să le aplice în practică. Zilnic fiecare persoană este antrenată în jocul social și în fața ei apare o listă de sarcini care trebuie îndeplinite corect, așa cum cere legea conviețuirii. Regulile jocului se schimbă des, persoana trebuie să se adapteze acestor schimbări. În acest caz, valorile pe care le deține sunt foarte importante. Dar, ca oameni ai epocii moderne, e prea puțin să fim moștenitori și asimilatori de valori. Ne mai lipsește ceva. Dar oare ce?... Omul modern trebuie să fie și creator de valori. Dar ce ar însemna creator de valori în viziunea fiecăruia? Din momentul în care fiecare valoare implică obiecte și aprecieri, omul, ca subiect principal al acestor aprecieri, este înzestrat cu potențialul necesar de a analiza și evalua, de a lua decizii cu privire la unele sau alte aspecte ale lumii. Valorile sunt: Frumosul, Binele, Credința, Adevărul, Dragostea, Creativitatea, Dorul.

When we first ask ourselves how we can define a creature as a philosophical and value-bearing person, we must mention the fact that the human problem as a unique creation of the Universe belongs to the "eternal" philosophical problems, since any philosophical tradition is based on the relationship between human and values. Any person is a supreme value. But to understand this well, we need to analyze the notion of value. Human values are the principles, convictions and internal beliefs that people adopt and follow in their daily activities. They make up a set of consistent measures and behaviors that people choose to follow them and put them into practice. Every day each of us is trained in the social game and before this a list of tasks must be met, as required by the law of coexistence. The rules of the game often change and people must adapt to these changes. And in this case, the values we have are very important. But as people of the modern age, it is too little for us to be just inheritors and assimilators of these values. Something is still missing. But what?... We must also be creators of values. But what does this means to others? Since every value involves objects and assessments, people in general as the main subject of these assessments, is gifted with the necessary potential to analyze and evaluate, to make decisions about some aspects of the world. The values are: Beauty, Goodness, Faith, Truth, Love, Creativity, Yearning.

Cuvinte-cheie
universul valoric, cartea de vizită, frumusețea spiritului, creativitatea, dorul,

the value universe, the business card, the beauty of the spirit, creativity, yearning