Articolul precedent |
Articolul urmator |
382 6 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-14 15:31 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
130.3+159.9 (4) |
Философия духа. Метафизика духовной жизни (178) |
Психология (3513) |
SM ISO690:2012 CAZACU, Ala. Universul valoric – cartea de vizită a unei persoane. In: Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane: Educație și gândire critică, 17-18 noiembrie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Moldova, 2022, Ediția a 5-a, pp. 109-110. ISBN 978-9975-159-95-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane Ediția a 5-a, 2022 |
||||||
Conferința "Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane" Chişinău, Moldova, 17-18 noiembrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 130.3+159.9 | ||||||
Pag. 109-110 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Când ne punem prima data întrebarea cum putem defini ființa drept categorie filosofică și deținătoare de valori, trebuie să menționăm faptul că problema omului ca creație unică a Universului aparține problemelor filosofice „eterne”, întrucât orice tradiție filosofică se bazează pe relația dintre om și universul său valoric. Omul în sine este o valoare supremă. Dar pentru a înțelege bine acest lucru, trebuie să descifrăm noțiunea de valoare. Valorile umane sunt principiile, convingerile și credințele interne pe care oamenii le adoptă și le urmăresc în activitățile lor zilnice. Ele alcătuiesc un set de măsuri și comportamente consecvente pe care oamenii aleg să le urmeze și să le aplice în practică. Zilnic fiecare persoană este antrenată în jocul social și în fața ei apare o listă de sarcini care trebuie îndeplinite corect, așa cum cere legea conviețuirii. Regulile jocului se schimbă des, persoana trebuie să se adapteze acestor schimbări. În acest caz, valorile pe care le deține sunt foarte importante. Dar, ca oameni ai epocii moderne, e prea puțin să fim moștenitori și asimilatori de valori. Ne mai lipsește ceva. Dar oare ce?... Omul modern trebuie să fie și creator de valori. Dar ce ar însemna creator de valori în viziunea fiecăruia? Din momentul în care fiecare valoare implică obiecte și aprecieri, omul, ca subiect principal al acestor aprecieri, este înzestrat cu potențialul necesar de a analiza și evalua, de a lua decizii cu privire la unele sau alte aspecte ale lumii. Valorile sunt: Frumosul, Binele, Credința, Adevărul, Dragostea, Creativitatea, Dorul. |
||||||
Cuvinte-cheie universul valoric, cartea de vizită, frumusețea spiritului, creativitatea, dorul, the value universe, the business card, the beauty of the spirit, creativity, yearning |
||||||
|