Aspecte inovative ale predării-învățării-evaluării matematice în liceu în contextul formării competențelor secolului XXI
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
273 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-27 17:22
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.5.016:51 (5)
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2143)
Математика (1690)
SM ISO690:2012
LUPU, Ilie, DRUŢA, Rodica. Aspecte inovative ale predării-învățării-evaluării matematice în liceu în contextul formării competențelor secolului XXI. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2023, nr. 1(31), pp. 16-29. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v31i1.16-29
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 1(31) / 2023 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Aspecte inovative ale predării-învățării-evaluării matematice în liceu în contextul formării competențelor secolului XXI

Innovative aspects of the teaching-learning-assessment of mathematics in high school in the context of developing XXI century skills

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v31i1.16-29
CZU: 373.5.016:51

Pag. 16-29

Lupu Ilie, Druţa Rodica
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 7 iulie 2023


Rezumat

Fenomenul „explozia informațională”, dar și reconceptualizarea curriculară la matematică implică explorarea a noilor modalități de predare-învățare-evaluare la disciplina matematică, în vederea formării și dezvoltării competențelor secolului XXI. Prin urmare, formarea acestor competențe amplifică efortul profesorului și elevului, impunând lărgirea limitelor de spațiu și timp a lecției tradiționale. Acest articol sugerează profesorilor de matematică răspunsuri la aspecte inovative, pe plan strategic și aplicativ.

The „informational explosion” phenomenon, but also the reconceptualization of the mathematics curriculum, involves the exploration of new ways of teaching-learning-evaluation in the mathematical discipline, in order to train and develop the skills of the 21st century. Therefore, the formation of these skills amplifies the effort of the teacher and the student, imposing the expansion of the space and time limits of the traditional lesson. This article suggests answers to innovative, strategic and applied issues for mathematics teachers.

Cuvinte-cheie
medii digitale, competențe, metode activ-participative, instrumente digitale, tehnologii,

digital environments, skills, methods active-participatory, digital tools, digital technologies