Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2023-08-02 16:29 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
[780.8:780.616.433.085]:781.61 (1) |
Музыка (1837) |
![]() COŞCIUG, Svetlana, MELNIC, Victoria. Dansurile excentrice de Vitalie Verhola: un tânăr compozitor în căutarea proprilului stil. In: CULTURA ȘI ARTA: cercetare, valorificare, promovare, Ed. 1, 9 decembrie 2022, Chişinău. Chişinău: 2023, pp. 46-54. ISBN 979-0-3481-0105-7. DOI: https://doi.org/10.55383/ca.06 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
CULTURA ȘI ARTA: cercetare, valorificare, promovare 2023 | ||||||
Conferința "Cultura și arta: cercetare, valorificare, promovare" 1, Chişinău, Moldova, 9 decembrie 2022 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.55383/ca.06 | ||||||
CZU: [780.8:780.616.433.085]:781.61 | ||||||
Pag. 46-54 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Dansurile excentrice nr. 1 și nr. 2 de Vitalie Verhola prezintă un ciclu pentru pian la patru mâini. Originale fiecare în felul său, contrastante după tempo, caracter și conținut artistic, ambele miniaturi denotă influența muzicii lui Igor Stravinski (baletele Sărbătoarea Primăverii și Petrușka, intonații ale Concertului pentru pian și instrumente aerofone). Totodată, grație utilizării unor procedee precum ostinato, consunările disonante multisonore, suprapunerile de ritmuri, armoniile timbrale, îmbinarea de elemente stilistice eterogene ș.a. muzica celor două dansuri este pătrunsă de un spirit personal și ilustrează elocvent căutările de autoexprimare a unui tânăr compozitor aflat la început de cale. Scriitura pianistică amplă la patru mâini conferă ambelor Dansuri excentrice o sonoritate orchestrală. |
||||||
Cuvinte-cheie miniatură, dans, pian la patru mâini, contrapunct, ostinato, fugato, excentric, miniature, dance, four-hand piano, counterpoint, fugato, ostinato, eccentric |
||||||
|