Articolul precedent |
Articolul urmator |
247 13 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-28 14:40 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016 (1411) |
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3934) |
SM ISO690:2012 UNGUREANU, Iurie, HANGANU, Gheorghe, PROZOROVSCAIA, Anjela, UNGUREANU, Rodica. Dezvoltarea competențelor practice la elevi în cadrul elaborării proiectelor interdisciplinare (stem, steam). In: Ştiinţa în Nordul Republicii Moldova: realizări, probleme, perspective, Ed. 7, 19-20 mai 2023, Bălți. Balti, Republic of Moldova: Casa Editorial-Poligrafică „Bons Offices”, 2023, Ediția 7, pp. 608-610. ISBN 978-9975-81-128-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Ştiinţa în Nordul Republicii Moldova: realizări, probleme, perspective Ediția 7, 2023 |
||||||
Conferința "Ştiinţa în Nordul Republicii Moldova: realizări, probleme, perspective" 7, Bălți, Moldova, 19-20 mai 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.016 | ||||||
Pag. 608-610 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
In this scientific article, the aspects of the development of students' skills are reflected in the development of interdisciplinary projects (STEM, STEAM). The project or research project is like an extension, an investigation of a subject in the sphere of the ideal or the practical to which the child directs all his attention and energy. The project involves students in leading the investigation in the immediate area, on the phenomena and events they want to learn more about, and allows students to acquire a multitude of skills essential to achieve success. |
||||||
Cuvinte-cheie project method, stem, STEAM, field trips, exhibition |
||||||
|