Motivaţia ca un element de bază în predarea-învăţarea unei limbi străine
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
256 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-05 19:05
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:81'243 (45)
Общие вопросы дидактики и методики воспитания и обучения (1235)
Языкознание и языки. Лингвистика (5124)
SM ISO690:2012
GHEORGHIŞENCO, Tatiana. Motivaţia ca un element de bază în predarea-învăţarea unei limbi străine. In: Probleme actuale ale lingvisticii şi didacticii limbilor străine, Ed. 1, 26 noiembrie 2019, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Ediția 1, pp. 70-73. ISBN 978-9975-3408-5-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale lingvisticii şi didacticii limbilor străine
Ediția 1, 2020
Conferința "Probleme actuale ale lingvisticii şi didacticii limbilor străine"
1, Chişinău, Moldova, 26 noiembrie 2019

Motivaţia ca un element de bază în predarea-învăţarea unei limbi străine

CZU: 37.02:81'243

Pag. 70-73

Gheorghişenco Tatiana
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 12 iunie 2023


Rezumat

Approaches to teaching a foreign language reflect changing fashions. In the past few years we have seen course books that have followed various approaches: a grammar-translation one, a functionalsituational one, a communicative, a lexical or a task-based one, or, in an attempt to reach the ideal approach, a combination of all of these. Teachers’ experience has proved that this kind of ‘perfect’ approach is unobtainable, as different things work with different students in different educational contexts. The best approach to any language approaches and techniques, choosing and shaping them in ways that are appropriate to teachers’ particular students.