Implementarea TIC în modelele inovaţionale de instruire universitară
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
196 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-20 01:27
SM ISO690:2012
POPOVICI, Ilona, BÎCLEA, Diana. Implementarea TIC în modelele inovaţionale de instruire universitară. In: Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior, Ed. 1, 5 iunie 2014, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipografia Centrografic, 2014, Vol.2, pp. 351-358. ISBN 978-9975-914-92-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior
Vol.2, 2014
Conferința "Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior"
1, Cahul, Moldova, 5 iunie 2014

Implementarea TIC în modelele inovaţionale de instruire universitară


Pag. 351-358

Popovici Ilona, Bîclea Diana
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 25 mai 2023


Rezumat

The information society is born only in an environment where the number of those who use information technologies exceeds a critical value; only when the access to the computerized tools becomes a mass phenomenon we can say that we are in a space where civilization in its informational status was accepted. The competence in information technology and communications related to the process of education and training; therefore, the education system is directly involved in the substation of the information society. Information as a fundamental element of human activities for the homo informaticus of IIIrd Millennium has become a valuable product and represents a component of the educational process. Computerization of educational process appears as a necessity and the effect of the development of computer science and computing engineering. Thus the need arises to ensure the access to the information society's values.