Dezvoltarea profesională - condiţie a schimbării învăţământului de tip european
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
152 0
SM ISO690:2012
LUCHIAN, Teodosia. Dezvoltarea profesională - condiţie a schimbării învăţământului de tip european. In: Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior, Ed. 1, 5 iunie 2014, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipografia Centrografic, 2014, Vol.1, pp. 218-222. ISBN 978-9975-88-000-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior
Vol.1, 2014
Conferința "Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior"
1, Cahul, Moldova, 5 iunie 2014

Dezvoltarea profesională - condiţie a schimbării învăţământului de tip european


Pag. 218-222

Luchian Teodosia
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 14 mai 2023


Rezumat

Currently, qualified as quality time in preparing teachers signifies a radical change, a reform of quality determined by the complexity of the problems and specificity of our society. Priority axes of development of the european dimension in teachers training are: - Improving the quality and ability of learning by shifting the emphasis on acquisition knowledge formation and development of skills; - Nature of training – orientated toward reflective practice and "humanization" of teachers; - Development of cooperation between teachers in training programs favoring the emergence of research undertaken in collaboration.