Specificul evaluării în învățământul preșcolar
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
197 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-25 14:19
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2 (839)
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2016)
SM ISO690:2012
BARALIUC, Nadejda. Specificul evaluării în învățământul preșcolar. In: Educația de calitate în contextul provocărilor societale , Ed. 1, 21 octombrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 237-242. ISBN 978-9975-46-638-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația de calitate în contextul provocărilor societale 2022
Conferința "Educația de calitate în contextul provocărilor societale "
1, Chisinau, Moldova, 21 octombrie 2022

Specificul evaluării în învățământul preșcolar

CZU: 373.2

Pag. 237-242

Baraliuc Nadejda
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 2 mai 2023


Rezumat

The article reflects the indispensable component of the learning process, the evaluation. Preschool assessment evaluation is specific to the integrated approach of the curriculum at the stage of preschool education requires modern assessment such as: systematic observation of the child's behavior in schools, self-assessment, etc. The concept that integrates preschool assessment is the holistic development of the child and the child-centered approach.

Cuvinte-cheie
assessment, self-assessment, preschool education, integrated curriculum, Methods, holistic development, Socio-emotional development, cognitive development, physical development, observation.