Tendințele didacticii postmoderne în școala contemporană
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
176 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-09 04:49
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02 (1324)
Общие вопросы дидактики и методики воспитания и обучения (1212)
SM ISO690:2012
MARCOCI DIMA, Andreea. Tendințele didacticii postmoderne în școala contemporană. In: Educația de calitate în contextul provocărilor societale , Ed. 1, 21 octombrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 57-62. ISBN 978-9975-46-638-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația de calitate în contextul provocărilor societale 2022
Conferința "Educația de calitate în contextul provocărilor societale "
1, Chisinau, Moldova, 21 octombrie 2022

Tendințele didacticii postmoderne în școala contemporană

CZU: 37.02

Pag. 57-62

Marcoci Dima Andreea
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 2 mai 2023


Rezumat

The article deals with theoretical aspects related to the teaching-learning-evaluation process through postmodern didactics. The three coordinates of teaching, learning, evaluation – and the relations between them within the educational process, differ throughout the history of pedagogy, depending on the developed didactic vision, thus the following stages of didactics have emerged: traditional didactics, modern didactics, postmodern didactics. The postmodern school has as fundamental activity not only the endowment of students with a baggage of knowledge, but especially their coordination and stimulation in the direction of cognitive, affective, social development, of practicing skills in various environments, in order to prepare them for optimal integration into social activity and life.

Cuvinte-cheie
postmodern, education, knowledge, constructivist