Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.613.4-057.87+378.015.3+371.136:371.12 (1) |
Социальная психология (1002) |
Высшее образование. Университеты. Академическое обучение (2657) |
![]() CUCEREAVÎI, Elena, RUSU, Elena. Valențe relevante ale competenței socioemoționale în procesul educaţional. In: Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective, Ed. 2, 1-2 octombrie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Vol. 2, pp. 178-182. DOI: https://doi.org/10.46727/c.v2.1-2-10-2022.p178-182 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective Vol. 2, 2022 |
||||||
Conferința "Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective" 2, Chişinău, Moldova, 1-2 octombrie 2022 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46727/c.v2.1-2-10-2022.p178-182 | ||||||
CZU: 316.613.4-057.87+378.015.3+371.136:371.12 | ||||||
Pag. 178-182 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Realizarea cu succes a procesului educațional solicită un nivel optim de dezvoltare socială și emoţională. Competența socioemoțională este pilonul succesului profesional al cadrelor didactice, fiind direct implicată în optimizează relaţiile interumane și susţinerea procesului educaţional. Prezenţa competenţei socioemoţionale la cadrele didactice, determină profunzimea şi temeinicia integrităţii socioemoționale, incluzând un ansamblu de resurse, abilităţi și aptitudini derivate din emoţii, sentimente, situaţii afective, relații sociale. În mediul educațional competenţa socioemoţională asigură o bună funcţionalitate a însuşirilor comportamentale la nivelul constructelor autoreglării şi a relaţiilor interpersonale. |
||||||
Cuvinte-cheie competenţă, competenţă socioemoțională, cadre didactice, proces educaţional, competence, socio-emotional competence, teachers, educational process |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-179653</cfResPublId> <cfResPublDate>2022</cfResPublDate> <cfVol>Vol. 2</cfVol> <cfStartPage>178</cfStartPage> <cfISBN></cfISBN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/179653</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Valențe relevante ale competenței socioemoționale în procesul educaţional</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>competenţă; competenţă socioemoțională; cadre didactice; proces educaţional; competence; socio-emotional competence; teachers; educational process</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>Realizarea cu succes a procesului educațional solicită un nivel optim de dezvoltare socială și emoţională. Competența socioemoțională este pilonul succesului profesional al cadrelor didactice, fiind direct implicată în optimizează relaţiile interumane și susţinerea procesului educaţional. Prezenţa competenţei socioemoţionale la cadrele didactice, determină profunzimea şi temeinicia integrităţii socioemoționale, incluzând un ansamblu de resurse, abilităţi și aptitudini derivate din emoţii, sentimente, situaţii afective, relații sociale. În mediul educațional competenţa socioemoţională asigură o bună funcţionalitate a însuşirilor comportamentale la nivelul constructelor autoreglării şi a relaţiilor interpersonale.</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>The successful completion of the educational process requires an optimal level of social and emotional development. Socio-emotional competence is the pillar of teachers' professional success, being directly involved in optimizing interpersonal relationships and supporting the educational process. The presence of socio-emotional competence in teachers determines the depth and soundness of socio-emotional integrity, including a set of resources, skills and abilities derived from emotions, feelings, emotional situations, social relationships. In the educational environment, socio-emotional competence ensures a good functionality of behavioral traits at the level of self-regulation constructs and interpersonal relationships.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2022T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2022T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-23404</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2022T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-42449</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2022T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-23404</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-23404-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2022T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Cucereavîi</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Elena</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-42449</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-42449-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2022T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Rusu</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Elena</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>