Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
334 47 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-22 18:58 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015.3:316.624 (3) |
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3934) |
Социальная психология (983) |
SM ISO690:2012 VÎRLAN, Maria, DIȚA, Marcela. Prevenirea și diminuarea devianţei şcolare prin programe de reabilitare psiho-socială a elevilor. In: Vector European, 2023, nr. 1, pp. 206-210. ISSN 2345-1106. DOI: https://doi.org/10.52507/2345-1106.2023-1.37 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Vector European | ||||||
Numărul 1 / 2023 / ISSN 2345-1106 /ISSNe 2587-358X | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52507/2345-1106.2023-1.37 | ||||||
CZU: 37.015.3:316.624 | ||||||
Pag. 206-210 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În mediul școlar, intervențiile axate pe lucrurile pozitive, sunt eficace în gestionarea problemelor de comportament deviant în rândul elevilor. Obiectivul ideal este ca școala să înceapă să adopte schimbări sistemice care să implice gestionarea comportamentelor problematice într-o manieră pozitivă şi preventivă şi cu ajutorul celorlalți factori implicați, cu scopul de a favoriza un parteneriat de colaborare între adulți şi copii, care să îi încurajeze pe aceștia din urmă să-şi rezolve problemele care le afectează viața. Trebuie găsite cele mai bune soluții care să ducă la ameliorarea relațiilor de comunicare, să îi ajute pe copii şi pe adulți să învețe şi să modeleze competențe pozitive legate de natura umană: empatia, onestitatea, să-i ajute să înțeleagă că modul de comportare nepotrivit care îi poate afecta pe alții şi că soluția este de a rezolva problemele fără conflict. |
||||||
Cuvinte-cheie devianţă şcolară, strategii de intervenție, reabilitare psiho-socială, school deviance, intervention strategies, psychosocial rehabilitation |
||||||
|