Prevenirea și diminuarea devianţei şcolare prin programe de reabilitare psiho-socială a elevilor
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
334 47
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-22 18:58
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3:316.624 (3)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3934)
Социальная психология (983)
SM ISO690:2012
VÎRLAN, Maria, DIȚA, Marcela. Prevenirea și diminuarea devianţei şcolare prin programe de reabilitare psiho-socială a elevilor. In: Vector European, 2023, nr. 1, pp. 206-210. ISSN 2345-1106. DOI: https://doi.org/10.52507/2345-1106.2023-1.37
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Vector European
Numărul 1 / 2023 / ISSN 2345-1106 /ISSNe 2587-358X

Prevenirea și diminuarea devianţei şcolare prin programe de reabilitare psiho-socială a elevilor

Prevention and reduction of school deviance through programs of psychosocial rehabilitation of pupils

DOI:https://doi.org/10.52507/2345-1106.2023-1.37
CZU: 37.015.3:316.624

Pag. 206-210

Vîrlan Maria1, Dița Marcela2
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Universitatea de Studii Europene din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 21 aprilie 2023


Rezumat

În mediul școlar, intervențiile axate pe lucrurile pozitive, sunt eficace în gestionarea problemelor de comportament deviant în rândul elevilor. Obiectivul ideal este ca școala să înceapă să adopte schimbări sistemice care să implice gestionarea comportamentelor problematice într-o manieră pozitivă şi preventivă şi cu ajutorul celorlalți factori implicați, cu scopul de a favoriza un parteneriat de colaborare între adulți şi copii, care să îi încurajeze pe aceștia din urmă să-şi rezolve problemele care le afectează viața. Trebuie găsite cele mai bune soluții care să ducă la ameliorarea relațiilor de comunicare, să îi ajute pe copii şi pe adulți să învețe şi să modeleze competențe pozitive legate de natura umană: empatia, onestitatea, să-i ajute să înțeleagă că modul de comportare nepotrivit care îi poate afecta pe alții şi că soluția este de a rezolva problemele fără conflict.

In the school environment, interventions focused on positive things are effective in managing deviant behavior problems among students. The ideal objective is for the school to begin to adopt systemic changes that involve managing problem behaviors in a positive and preventive manner and with the help of the other factors involved, with the aim of fostering a collaborative partnership between adults and children, which encourages the latter to solve the problems that affect their lives. The best solutions must be found to lead to the improvement of communication relationships, to help children, adults learn, and model positive skills related to human nature: empathy, honesty, to help them understand that inappropriate behavior that can affect others and that the solution is to solve problems without conflict.

Cuvinte-cheie
devianţă şcolară, strategii de intervenție, reabilitare psiho-socială,

school deviance, intervention strategies, psychosocial rehabilitation