Articolul precedent |
Articolul urmator |
294 9 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-25 13:40 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
[336.717.13:004]:336.71(478) (1) |
Денежное обращение. Банковское дело. Биржи (774) |
Информационные технологии. Вычислительная техника. Обработка данных (4184) |
SM ISO690:2012 GRECU, Luminița. Viitorul serviciilor bancare în Republica Moldova în contextul dezvoltării tehnologiilor financiare. In: Simpozion ştiinţific al tinerilor cercetători , Ed. 20, 8-9 aprilie 2022, Chişinău. Chişinău Republica Moldova: Departamentul Editorial-Poligrafic al ASEM, 2022, Ediţia 20, Vol.2, pp. 272-276. ISBN 978-9975-3590-1-6. DOI: https://doi.org/10.53486/9789975359030.58 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Simpozion ştiinţific al tinerilor cercetători Ediţia 20, Vol.2, 2022 |
||||||
Simpozionul "Simpozion ştiinţific al tinerilor cercetători" 20, Chişinău, Moldova, 8-9 aprilie 2022 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.53486/9789975359030.58 | ||||||
CZU: [336.717.13:004]:336.71(478) | ||||||
JEL: F62, F66, G21, H12, O31, O33 | ||||||
Pag. 272-276 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Băncile tradiționale s-au bucurat de multă vreme de un monopol pe piața financiară de pe tot globul. Tehnologiile financiare (FinTech), care sunt larg răspândite în sectorul bancar de astăzi, reprezintă o evoluție revoluționară pentru toate țările, inclusiv Republica Moldova. După globalizare, băncile au început să fie martorii unei concurențe tăioase din partea altor bănci în a oferi clientului o gamă largă de produse/servicii tehnologice de ultimă generație, o experiență favorabilă pentru clienți, o rețea bună de sucursale bancare, privilegii, servicii promoționale. Această cercetare își propune să analizeze produsele și serviciile actuale care au fost implementate în Moldova și se bazează pe proiecte FinTech, precum și tendințele internaționale care ar putea influența sectorul bancar național. Digitalizarea sectorului bancar din Republica Moldova se dezvoltă cu pași accelerați, băncile implementând soluții de înaltă tehnologie pentru nevoile clienților lor, inclusiv Internet Banking, Mobile Banking, precum și diferite transferuri rapide fără numerar, soluții moderne de plată și identificarea biometrică în aplicațiile mobile. Odată cu schimbările continue și radicale ale tehnologiei, băncile se transformă, de asemenea, profitând de tehnologie. Covid-19 a perturbat fiecare industrie la nivel global și a forțat întreprinderile să-și schimbe modul actual de a face afaceri, oamenii și companiile bazându-se mai mult pe digital banking în activitățile lor zilnice. |
||||||
Cuvinte-cheie digitalizare, client, bancă, COVID-19, gestiune, tehnologie, deservire calitativă. |
||||||
|