Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
155 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-04-08 19:30 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
[780.8:780.646.1.082.4]:781.6 (1) |
Музыка (1809) |
SM ISO690:2012 HANGANU, Dumitru. Concertul nr.2 pentru trompetă in B şi pian de Oleg Negruţa: particularităţi structurale şi interpretative. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2022, nr. 2(43), pp. 17-22. ISSN 2345-1408. DOI: https://doi.org/10.55383/amtap.2022.2.03 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 2(43) / 2022 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.55383/amtap.2022.2.03 | ||||||
CZU: [780.8:780.646.1.082.4]:781.6 | ||||||
Pag. 17-22 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Oleg Negruţa a scris pentru trompetă creaţii de diferite genuri. Dintre lucrările ample numim cele două concerte, ce prezintă dificultăţi ale execuţiei şi sunt o provocare pentru interpreţi. În acest articol ne vom referi la Concertul nr.2 pentru trompetă in B şi pian, scris în anul 2014 şi interpretat în premieră de trompetistul şi profesorul Vasile Ciubuc. Limbajul interpretativ al concertului este ghidat de către compozitor, indicând caracterul de tempo şi nuanţele dinamice. Autorul a utilizat diverse grupuri de articulaţii, precum accente, staccato, legato, détaché ş.a. În textul muzical cu elemente inspirate din folclor se întâlnesc apogiaturi, mordenţi, triluri, care invocă originea folclorică a materialului tematic. O anumită importanţă în limbajul componistic îl au procedeele stilistice de jazz, ce conferă o culoare specială muzicii. Astfel se produce o simbioză creativă între aceste două surse: folclorul şi jazz-ul, ceea ce determină specificul interpretării. |
||||||
Cuvinte-cheie Oleg Negruţa, Concertul nr.2 pentru trompetă şi pian, formă, interpretare, mijloace de expresie, tehnică de execuţie, Oleg Negruta, Concert nr.2 for the trumpet and piano, form, interpretation, expression means, performance technique |
||||||
|