Concertul nr.2 pentru trompetă in B şi pian de Oleg Negruţa: particularităţi structurale şi interpretative
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
155 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-04-08 19:30
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[780.8:780.646.1.082.4]:781.6 (1)
Музыка (1809)
SM ISO690:2012
HANGANU, Dumitru. Concertul nr.2 pentru trompetă in B şi pian de Oleg Negruţa: particularităţi structurale şi interpretative. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2022, nr. 2(43), pp. 17-22. ISSN 2345-1408. DOI: https://doi.org/10.55383/amtap.2022.2.03
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 2(43) / 2022 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Concertul nr.2 pentru trompetă in B şi pian de Oleg Negruţa: particularităţi structurale şi interpretative

Concert No.2 for trumpet in ‘B’ and piano by Oleg Negruta: structural and interpretative specification

DOI:https://doi.org/10.55383/amtap.2022.2.03
CZU: [780.8:780.646.1.082.4]:781.6

Pag. 17-22

Hanganu Dumitru
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 1 aprilie 2023


Rezumat

Oleg Negruţa a scris pentru trompetă creaţii de diferite genuri. Dintre lucrările ample numim cele două concerte, ce prezintă dificultăţi ale execuţiei şi sunt o provocare pentru interpreţi. În acest articol ne vom referi la Concertul nr.2 pentru trompetă in B şi pian, scris în anul 2014 şi interpretat în premieră de trompetistul şi profesorul Vasile Ciubuc. Limbajul interpretativ al concertului este ghidat de către compozitor, indicând caracterul de tempo şi nuanţele dinamice. Autorul a utilizat diverse grupuri de articulaţii, precum accente, staccato, legato, détaché ş.a. În textul muzical cu elemente inspirate din folclor se întâlnesc apogiaturi, mordenţi, triluri, care invocă originea folclorică a materialului tematic. O anumită importanţă în limbajul componistic îl au procedeele stilistice de jazz, ce conferă o culoare specială muzicii. Astfel se produce o simbioză creativă între aceste două surse: folclorul şi jazz-ul, ceea ce determină specificul interpretării.

Oleg Negruta produced different genre pieces for the trumpet. Out of ample pieces we single out the two concerts that contain difficulties for the execution and represent challenges for the performers. Concert nr.2 for the trumpet in ‘B’ and for the piano was written in 2014 and performed in premiere by the trumpet player and professor Vasile Ciubuc. The interpretative language of Concert nr. 2 is guided by the composer, indicating different terms of tempo and dynamic nuances.. The author used different groups of articulations, such as accents, staccato, legato, detache and others. The musical text contains appoggiaturas, mordents, trills – ornamental elements invoking the folklore origin of the thematic material. Of a certain importance in the composition language are the jazz stylistic proceedings, which bestow a specific coloring to the music. In this way a creative symbiosis is created between these two sources: folklore and jazz, structuring certain aspects related to the interpretation.

Cuvinte-cheie
Oleg Negruţa, Concertul nr.2 pentru trompetă şi pian, formă, interpretare, mijloace de expresie, tehnică de execuţie,

Oleg Negruta, Concert nr.2 for the trumpet and piano, form, interpretation, expression means, performance technique