Valorificarea lexicului terminologic în dezvoltarea competenței enciclopedice la treapta gimnazială
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
287 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-08 11:33
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.016:81'373 (1)
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2132)
Языкознание и языки. Лингвистика (5173)
SM ISO690:2012
BOZ, Olga. Valorificarea lexicului terminologic în dezvoltarea competenței enciclopedice la treapta gimnazială. In: Probleme de filologie: aspecte teoretice şi practice, Ed. Ediția 8, 9 decembrie 2021, Bălți. Bălţi: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Ediţia 8, pp. 162-168. ISBN 978-9975-161-21-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme de filologie: aspecte teoretice şi practice
Ediţia 8, 2022
Conferința "Probleme de filologie: aspecte teoretice şi practice"
Ediția 8, Bălți, Moldova, 9 decembrie 2021

Valorificarea lexicului terminologic în dezvoltarea competenței enciclopedice la treapta gimnazială

CZU: 373.016:81'373

Pag. 162-168

Boz Olga
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 22 martie 2023


Rezumat

Prezentul articol tratează o problemă delicată cu referire la operaționalizarea și valorificarea lexicului terminologic în dezvoltarea competenței enciclopedice (componentă importantă a competenței de comunicare) în cadrul tuturor disciplinelor școlare, la treapta gimnazială. Aceasta urmărește asimilarea de către elev a unui eșafodaj de cunoștințe metalingvistice, considerat condiție sine qua non a unei exprimări corecte, clare și nuanțate. Cu atât mai mult, dificultatea problemei care se pune astăzi în faţa învăţământului de oriunde nu mai vizează asimilarea de către elevi a unor sisteme de cunoştinţe din diferite domenii ale cunoaşterii, prin studiere monodisciplinară, ci preponderent înzestrarea lor, prin învăţare de tip integrat, cu ansambluri de competenţe funcţionale, care să favorizeze transferul şi mobilizarea cunoştinţelor în vederea accentuării dimensiunii acţionale a instruirii.

This article treats with a delicate issue regarding the operationalization and capitalization of the terminological lexicon in the development of encyclopedic competence (an important component of communication competence) in all school subjects, at the gymnasium level. It aims at the student's assimilation of a scaffolding of metalinguistic knowledge, considered a sine qua non condition of a correct, clear and nuanced expression. Moreover, the difficulty of the problem facing education today is no longer aimed at the assimilation by students of knowledge systems in different fields of knowledge, through monodisciplinary study, but mainly their endowment, through integrated learning, with sets of functional competencies, which favor the transfer and mobilization of knowledge in order to emphasize the action dimension of training.

Cuvinte-cheie
competență lexicală, competență enciclopedică, termen, terminologie, disciplină şcolară, strategie, profesor, elev,

lexical competence, encyclopedic competence, term, terminology, school discipline, strategy, teacher, student