Modalități de evaluare a rezultatelor școlare la disciplina limba și literatura română
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
287 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-06 17:42
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.091.27:811.135.1+821.135.1 (1)
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2026)
Балканские романские языки (1457)
Литература на балканских романских языках (2091)
SM ISO690:2012
GOLUBIŢCHI, Silvia, BUNESCU-URSU, Lucia. Modalități de evaluare a rezultatelor școlare la disciplina limba și literatura română. In: Inovaţii în sistemul naţional de evaluare a rezultatelor învăţării, 4-5 noiembrie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPSC, 2022, pp. 94-100. DOI: https://doi.org/10.46727
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Inovaţii în sistemul naţional de evaluare a rezultatelor învăţării 2022
Conferința "Inovaţii în sistemul naţional de evaluare a rezultatelor învăţării"
Chişinău, Moldova, 4-5 noiembrie 2022

Modalități de evaluare a rezultatelor școlare la disciplina limba și literatura română

DOI:https://doi.org/10.46727
CZU: 373.091.27:811.135.1+821.135.1

Pag. 94-100

Golubiţchi Silvia, Bunescu-Ursu Lucia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 20 martie 2023


Rezumat

Studiul reprezintă rezultatele cercetării modalităților de evaluare la disciplina limba și literatura română în vederea valorificării unităților de conținut și a produselor școlare pentru elevii din gimnaziu. O evaluare eficientă presupune învățarea exprimată prin cunoștințe, abilități/aptitudini concrete, activități-cheie sau sarcini de muncă complexe, specifice vârstei, pe care elevul le poate demonstra în varii contexte. Evaluarea evidențiază nu doar aspectele calitative și cantitative, dar și judecata de valoare a elevului, reclamând dovada formării diverselor competențe specifice disciplinei. Produsele școlare, ca rezultat al învățării, vor spori motivația intrinsecă.

The study represents the results of the research of evaluation methods in the discipline of Romanian language and literature for the valorization of content units and school products for secondary school students. Effective assessment involves learning expressed through concrete knowledge, skills/skills, key activities or complex, age-specific tasks that the student can demonstrate in various contexts. The assessment highlights not only the qualitative and quantitative aspects, but also the student's value judgment, demanding proof of the formation of various subject-specific skills. School products, as a result of learning, will enhance intrinsic motivation.

Cuvinte-cheie
metode și tehnici de evaluare, produs școlar, probă scrisă, proiectul, dezbaterea, chestionarea orală, grila lui Quintilian,

assessment methods and techniques, school product, written test, project, debate, oral questioning, Quintilian's grid