Rudolf Steiner — euritmia și pedagogia Waldorf
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
522 44
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-21 22:44
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018+929:37 (1)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (4076)
Биографические и подобные исследования (494)
SM ISO690:2012
FILIMON, Rosina Caterina. Rudolf Steiner — euritmia și pedagogia Waldorf. In: Patrimoniul muzical din Republica Moldova (folclor şi creaţie componistică), Ed. Ediția a IV-a, 25 septembrie 2018, Chişinău. Chişinău: "VALINEX" SRL, 2018, Ediția a IV-a, pp. 87-88. ISBN 978-9975-3119-1-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Patrimoniul muzical din Republica Moldova (folclor şi creaţie componistică)
Ediția a IV-a, 2018
Conferința "Patrimoniul muzical din Republica Moldova (folclor şi creaţie componistică)"
Ediția a IV-a, Chişinău, Moldova, 25 septembrie 2018

Rudolf Steiner — euritmia și pedagogia Waldorf

CZU: 37.018+929:37

Pag. 87-88

Filimon Rosina Caterina
 
Universitatea de Arte „George Enescu”, Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 3 martie 2023


Rezumat

Rudolf Joseph Lorenz Steiner (1861–1925), filosof, pedagog, artist, ezoterist, orator austriac, este cunoscut prin intermediul a peste 350 de volume ca iniţiator al Euritmiei, al şcolii şi pedagogiei Waldorf, cercetător al operei lui Goethe, fondator al antropozofiei şi al Societăţii Antropozofice, creator al medicinei antropozofice, al agriculturii biodinamice. Campania dusă de Steiner în favoarea ideii sale politice despre societatea tripartită a avut succes în rândul clasei muncitoare şi a dat naştere primei școli Waldorf (1919, Stuttgart). Activitatea practică a grădinițelor şi școlilor Waldorf, din perspectiva istorică, demonstrează legături apropiate cu tendinţele educaţiei contemporane: instituţiile de învăţământ au autonomie financiară şi de predare, părinţii şi educatorii colaborează având interese comune în dezvoltarea copilului. Disciplinelor tradiționale li se conferă un nou sens, conform pedagogiei steineriene, la care se adaugă altele noi, propuse de Steiner: euritmia pedagogică, artistică şi terapeutică, educaţia plastică, serbările cu manifestări muzicale, lirice și dramatice. Numeroasele manifestări artistice au ca scop dezvoltarea și armonizarea capacităților intelectuale, emoționale, fizice ale copilului, oferind o educație holistică. Scrierile teoretice şi filosofice ale lui Steiner atrag atenţia prin diversitatea lor şi devin uneori subiectul unor înflăcărate polemici. Ideile sale reformatoare au şi în prezent un impact major în multe domenii, mai ales în educaţie, medicină şi agricultură. Inovațiile steineriene sunt aplicate în şcolile Waldorf, şcolile de euritmie, instituțiile de pedagogie curativă și în clinicile antropozofice.

Cuvinte-cheie
Rudolf Steiner, Euritmia, pedagogia Waldorf, educația holistică, pedagogia curativă