Formarea continuuă a cadrelor didactice axată pe funcționalitatea factorilor protectori ai bunăstării copilului
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
273 19
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-20 13:32
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091.27 (23)
Организация обучения (533)
SM ISO690:2012
BOTNARI, Valentina, SCUTARU, Albina. Formarea continuuă a cadrelor didactice axată pe funcționalitatea factorilor protectori ai bunăstării copilului. In: Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului, Ed. 3, 4-5 noiembrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPC, 2022, Ediția 3, pp. 181-188. ISBN 978-9975-46-681-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului
Ediția 3, 2022
Conferința "Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului"
3, Chisinau, Moldova, 4-5 noiembrie 2022

Formarea continuuă a cadrelor didactice axată pe funcționalitatea factorilor protectori ai bunăstării copilului

The continuous training of teaching staff focused on the functionality of the protective factors of the child's well-being

CZU: 37.091.27

Pag. 181-188

Botnari Valentina, Scutaru Albina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 28 februarie 2023


Rezumat

În articolul dat se expun rezultatele studiului dedicat importanței implementării programelor de formare continuă a cadrelor didactice axate pe exersarea competențelor pertinente ce ar permite abordarea familiei ca factor protector funcțional în asigurarea bunăstării copilului. Dat fiind faptul, că domeniile de bunăstare sunt evaluate prin două aspecte: rezultatul atins de către copil și capacitatea părinților/persoanelor în grija cărora se află copilul, studiul dat redă descrierea importanței implicării cadrelor didactice în ridicarea statusului familiei ca factor protector prioritar în satisfacerea necesătăților copilului, dar și în consolidarea competențelor educaționale ale părinților solicitate pentru asigurarea bunăstării copilului

The article presents the results of the study on the importance of implementing continuous training programs for teachers, focused on the practice of relevant skills that would permit to change the family approach as a functional protective factor in ensuring child welfare. Given the fact that the areas of well-being are evaluated by two aspects - the result achieved by the child and the capacity of the parents/caregivers - the study describes the importance of teachers‘ involvement in elevating the family status as a priority protective factor in meeting children‘s needs, as well as in strengthening parents‘ educational skills necessary to ensure child well-being.

Cuvinte-cheie
formarea continuă, factor protector, bunăstarea copilului, competențe educaționale, părinţi, familie, cadrele didactice.,

Continuous training, protective factor, child well-being, educational skills, parents, family, teaching staff