Softurile educaționale în formarea culturii artistic- estetice
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
258 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-01 13:12
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.036:004.4 (1)
Воспитание. Обучение. Образование (14334)
Программные средства (296)
SM ISO690:2012
CIOBANU, Claudia Veronica. Softurile educaționale în formarea culturii artistic- estetice. In: Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului, Ed. 3, 4-5 noiembrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPC, 2022, Ediția 3, pp. 62-66. ISBN 978-9975-46-681-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului
Ediția 3, 2022
Conferința "Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului"
3, Chisinau, Moldova, 4-5 noiembrie 2022

Softurile educaționale în formarea culturii artistic- estetice

Educational software in the formation of aesthetic artistic culture

CZU: 37.036:004.4

Pag. 62-66

Ciobanu Claudia Veronica
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 28 februarie 2023


Rezumat

În contextul actualei reforme curriculare a învățământului românesc, este firesc ca utilizarea programelor educaționale în activitățile de educație artistică estetică în procesul de predare-învățare-evaluare și atitudinea elevilor față de educația artist estetică să fie plasate în centrul preocupărilor actuale ale școlii românești. Prin urmare, este necesar ca școala să ofere elevului mijloacele necesare pentru progresul său continuu în cunoaștere și adaptare. Acest progres trebuie să se concentreze pe cultivarea gândirii suple, dialectice, asigurând însușirea sistemelor logice, creative, a metodelor și instrumentelor de învățare prin propria sa activitate bazată pe software educațional în dezvoltarea unei culturi artisco-estetice adaptate mediului vieții. Preocuparea pentru stabilirea treptată a unui domeniu motivațional adecvat oricărei forme de muncă pe care o desfășoară elevul este o cerință pedagogică de organizare a muncii în școală. Orice cercetare pedagogică este întreprinsă pentru dezvoltarea și îmbunătățirea continuă a procesului de învățare, trebuie să vizeze generalizarea experienței pozitive sau crearea unei noi experiențe. Cercetarea pentru a crea o nouă experiență corespunde mai îndeaproape tendințelor actuale în dezvoltarea științei, cu creșterea în general a gradului de participare conștientă a omului în progres în toate domeniile.

In the context of the current curricular reform of the Romanian education, it is natural that the use of educational software in artistic-esthetic education activities in the teaching-learning-evaluation process and the students‘ attitude toward artistic-esthetic education should be placed at the center of the current concerns of the Romanian school. Therefore, it is necessary for the school to provide the student with the necessary means for his continuous progress in knowledge and adaptation. This progress must focus on cultivating supple, dialectical thinking, ensuring the appropriation of logical, creative systems, learning methods and tools through its own activity based on educational software in the development of an artistic-esthetic culture adapted to the environment of life. The concern for the gradual establishment of a motivational field appropriate to any form of work the student carries out is a pedagogical requirement of organizing work in school. Any pedagogical research is undertaken for the continuous development and improvement of the learning process, it must aim at generalizing the positive experience orcreating a new experience. Research to create new experiences more closely corresponds to current trends in the development of science, with the increase in general of the degree of conscious participation of man in progress in all fields.

Cuvinte-cheie
inovaţie, tehnologie, educație artistică estetică,

innovation, technology, artistic-esthetic education