Articolul precedent |
Articolul urmator |
203 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-04-30 15:50 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
784.4:78.071.1(498) (2) |
Вокальная музыка. Пение (287) |
SM ISO690:2012 MURARU, Aurel. Citatul folcloric în creaţiile compozitorilor români din secolul al XIX-lea. In: Patrimoniul muzical din Republica Moldova (folclor şi creaţie componistică), Ed. Ediția I-a, 23 iunie 2015, Chişinău. Chişinău: "VALINEX" SRL, 2015, Ediția I-a, pp. 43-44. ISBN 978-9975-9617-6-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Patrimoniul muzical din Republica Moldova (folclor şi creaţie componistică) Ediția I-a, 2015 |
||||||
Conferința "Patrimoniul muzical din Republica Moldova (folclor şi creaţie componistică)" Ediția I-a, Chişinău, Moldova, 23 iunie 2015 | ||||||
|
||||||
CZU: 784.4:78.071.1(498) | ||||||
Pag. 43-44 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Este unanim recunoscut faptul că muzicii culte româneşti, spre deosebire de muzica ţărilor occidentale, aproape că i-au lipsit unele etape de dezvoltare (Renaşterea, Barocul şi Clasicismul). În acest fel, apariţia şcolii naţionale de compoziţie a reprezentat o adevărată cotitură, ce a condus la realizarea unui salt de la modal la tonal şi de la monodic la armonic. Liantul dintre cele două etape a fost reprezentat de folclorul muzical, element ce s-a regăsit aproape fără excepţie în creaţiile tuturor compozitorilor de muzică corală a acelei perioade. În creaţiile lui A. Flechtenmacher, C. Mikuli, E. Wachmann şi alţii, melodia populară era însoţită de un acompaniament pentru pian, realizat după regulile armoniei tonal-funcţionale. Pentru a respecta principiile armoniei clasice, deseori se operau modificări la nivelul liniei melodice, fiind considerate mult prea desuete şi exotice tocmai aspectele cele mai originale ale muzicii de provenienţă folclorică. |
||||||
Cuvinte-cheie folclor, monodie, armonie, compozitori români din secolul XIX |
||||||
|