Modele de bază întru dezvoltarea competenței de traducere
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
191 0
SM ISO690:2012
GOLUBOVSCHI, Oxana. Modele de bază întru dezvoltarea competenței de traducere. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 16, 1 ianuarie 2019, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2017, Vol.16, Partea 1, pp. 117-127. ISBN 978-9975-46-347-8. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol.16, Partea 1, 2017
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
16, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2019

Modele de bază întru dezvoltarea competenței de traducere


Pag. 117-127

Golubovschi Oxana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 14 februarie 2023


Rezumat

În acest articol, prezentăm câteva modele de dezvoltare a competenței de traducere, care au apărut în ultimii ani. Tipologia modelelor de CT este propusă, deși conceptele și definițiile respective sunt legate între ele prin anumite caracteristici comune. Ambele modele încorporează competențele mintale, lingvistice, psihologice și chiar psihomotorii, utilizate în procesul de traducere. Cu toate acestea, ambele modele propuse sunt lipsite de reprezentarea comportamentală a sarcinii exacte care trebuie să fie efectuată.

This article presents several models of translation competence development that have recently emerged. Typology of TC models is proposed, although the respective constructs and definitions are stringed together according to certain common features. Both models, mentioned in the present study, incorporate the mental, linguistic, psychological, and even psycho-motor competences in view of the translating process. Nevertheless, both models lack the behavioural representation of the exact task that needs to be carried out.

Cuvinte-cheie
CT (competența de traducere), modele pedagogice/empirice, limbă, cultură, textul, L1/ L2 (Limba), metodă de încredere, subcompetența strategică/transfer/transpunere,

TC (translation competence), pedagogical/empirical models, language, culture, text, L1/L2 (language), Mean Lean Agreement (MLA), strategic/transfer subcompetence