L'enseignement des verbes de mouvement en approche contrastive
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
193 5
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-08 01:09
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.016:811’36=133.1 (1)
Высшее образование. Университеты. Академическое обучение (2579)
Языки (3229)
SM ISO690:2012
CELPAN-PATIC, Natalia. L'enseignement des verbes de mouvement en approche contrastive . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.3, pp. 175-182. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-654-7. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v3.25-03-2022.p175-182
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 24, Vol.3, 2022
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului"
24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022

L'enseignement des verbes de mouvement en approche contrastive

Teaching verbs of movement in a contrastive approach

DOI:https://doi.org/10.46728/c.v3.25-03-2022.p175-182
CZU: 378.016:811’36=133.1

Pag. 175-182

Celpan-Patic Natalia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 9 februarie 2023


Rezumat

Este bine cunoscut faptul că analiza contrastivă este o metodă euristică, prin urmare, acest studiu își propune să faciliteze metodologia predării limbilor străine. Ne propunem să abordăm specificul predării verbelor de mișcare (Vm). În primul rând, vom face o distincție între Vm și verbele de deplasare (Vd). Apoi vom analiza statutul metodei contrastive în predarea limbilor străine, punând accent pe multilingvism, comutare de cod, analiza erorilor și autonomia în învățare. Apoi, vom încerca să facem o reamintire a principalelor axe de studiu ale Vd conform studiilor savanților J.-P. Boons, L. Talmy, A. Kopecka, M. Aurnague, I. Evseev, G. PanăDindelegan etc., pentru a realiza cele mai bune metodologii de predare/învățare ale Vd prin prezentarea secvențelor didactice pentru domeniul universitar.

It is well known that contrastive analysis is a heuristic method, therefore, this study aims to facilitate the methodology of language teaching. We propose to address the specificities of teaching verbs of movement (Vm). First, we will make a distinction between Vm and displacement verbs (Vd). Then we will analyze the status of the contrastive method in language teaching, emphasizing multilingualism, code-switching, error analysis and learning autonomy. Then, we will try to make a reminder of the main axes of study of the Vd according to J.-P. Boons, L. Talmy, A. Kopecka, M. Aurnague, I. Evseev, G. Pană-Dindelegan etc., to achieve the best teaching / learning methodologies of Vd by presenting didactic sequences for the university context. The semantic value of these structures has not been neglected either, as semantics has an important place in modern syntax.

Cuvinte-cheie
verb de mișcare, metodă contrastivă, limba maternă, limbă străină, analiza erorilor, fișă didactică,

movement verb, contrastive method, native language, foreign language, error analysis, didactic file