Aspecte de formare a competenței de receptare a mesajului oral în limba română studenților străini
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
158 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-05 00:29
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.016:811.135.1 (1)
Высшее образование. Университеты. Академическое обучение (2657)
Балканские романские языки (1472)
SM ISO690:2012
GĂLUŞCĂ, Lilia. Aspecte de formare a competenței de receptare a mesajului oral în limba română studenților străini . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.3, pp. 104-109. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-654-7. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v3.25-03-2022.p104-109
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 24, Vol.3, 2022
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului"
24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022

Aspecte de formare a competenței de receptare a mesajului oral în limba română studenților străini

The aspects of forming the competence of receiving the oral message in romanian language to foreing students

DOI:https://doi.org/10.46728/c.v3.25-03-2022.p104-109
CZU: 378.016:811.135.1

Pag. 104-109

Găluşcă Lilia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 8 februarie 2023


Rezumat

In this article we aim to talk about the first stage of studying the Romanian language by foreign students, the audiolingual phase. During this introductory stage, students perceive the Romanian language phonologically, learn to listen, notice and articulate correctly the sounds of the Romanian language. The research highlights the models of the hearing process and specifies its stages: pre-hearing, actual hearing and post-hearing. We also come up with some methodological suggestions for the correct selection of texts for listening and for the efficient organization of the process of oral reception of the text.

Cuvinte-cheie
listening, reception, oral message, process, listening strategies