Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-19 21:46 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:[821.135.1+811.135.1] (1) |
Общие вопросы дидактики и методики воспитания и обучения (1255) |
Литература на балканских романских языках (2138) |
Балканские романские языки (1473) |
![]() ANDRONACHE, Cătălina. Didactica oralului la disciplina şcolară „Limba şi literatura română”. In: Analele Ştiinţifice ale Universităţii de Stat din Moldova: . Ştiinţe umanistice. Ştiinţe ale educației, 16 septembrie 2022, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2022, SU, SaE, pp. 50-52. ISBN ISBN 978-9975-142-54-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Analele Ştiinţifice ale Universităţii de Stat din Moldova SU, SaE, 2022 |
||||||
Conferința "Analele ştiinţifice ale USM. Științe umanistice. Științe ale educației" Chișinău, Moldova, 16 septembrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02:[821.135.1+811.135.1] | ||||||
Pag. 50-52 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
The research lies in the study and capitalization of the most important aspects of oral communication skills, by analyzing teaching and assessment strategies in Romanian language and literature classes, as well as teaching materials (curriculum, textbooks) available to the teacher. Oral communication activities are autonomous activities with their own results, important for the formation of oral text production and oral text reception skills. Also, curriculum focuses on oral study. |
||||||
|