Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2023-04-20 09:59 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
314.02(478) (5) |
Демография (833) |
![]() BARGAN, Natalia. Sursele de date administrative: o nouă abordare pentru obținerea informațiilor în cadrul recensământului populației și al locuințelor. In: Sociologia și asistența socială: cercetare și profesionalizare, 26 octombrie 2022, Chişinău. 2022, pp. 241-249. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Sociologia și asistența socială: cercetare și profesionalizare 2022 | ||||||
Conferința "Sociologia și asistența socială: cercetare și profesionalizare" Chişinău, Moldova, 26 octombrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 314.02(478) | ||||||
Pag. 241-249 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
În secolul 21 omenirea a cunoscut o evoluție importantă a tehnologiilor informaționale, care oferă noi posibilități de colectare și integrare a informației, inclusiv pentru efectuarea recensămintelor populației. În noul context, abundența datelor și informațiilor colectate de subdiviziunile statului în scopuri administrative, oferă Oficiilor de Statistică oportunitatea de a le valorifica pentru a trece de la un recensământ clasic al populației, la unul modern efectuat în bază de registre. În Republica Moldova, există peste 200 de surse de date administrative (registre și sisteme informaționale), deținute și completate de către ministere și instituții publice. Un număr semnificativ de surse informaționale și registre conțin date cu caracter personal cu privire la populația țării, care după o evaluare complexă, pentru a avea o imagine de ansamblu a variabilelor existente, ar putea fi utilizate la pregătirea și chiar efectuarea viitorului recensământ al populației și locuințelor din Republica Moldova, iar pe termen lung vor oferi posibilitatea trecerii la un recensământ exclusiv în bază de registre. |
||||||
Cuvinte-cheie recensământ, populaţie, registre, date administrative, confidențialitatea datelor personale, cod unic de identificare, variabile, census, population, registers, administrative data, sources of administrative data, privacy of personal data, unique identification code, variables |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-172722</cfResPublId> <cfResPublDate>2022</cfResPublDate> <cfStartPage>241</cfStartPage> <cfISBN></cfISBN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/172722</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Sursele de date administrative: o nouă abordare pentru obținerea informațiilor în cadrul recensământului populației și al locuințelor</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>recensământ; populaţie; registre; date administrative; confidențialitatea datelor personale; cod unic de identificare; variabile; census; population; registers; administrative data; sources of administrative data; privacy of personal data; unique identification code; variables</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>În secolul 21 omenirea a cunoscut o evoluție importantă a tehnologiilor informaționale, care oferă noi posibilități de colectare și integrare a informației, inclusiv pentru efectuarea recensămintelor populației. În noul context, abundența datelor și informațiilor colectate de subdiviziunile statului în scopuri administrative, oferă Oficiilor de Statistică oportunitatea de a le valorifica pentru a trece de la un recensământ clasic al populației, la unul modern efectuat în bază de registre. În Republica Moldova, există peste 200 de surse de date administrative (registre și sisteme informaționale), deținute și completate de către ministere și instituții publice. Un număr semnificativ de surse informaționale și registre conțin date cu caracter personal cu privire la populația țării, care după o evaluare complexă, pentru a avea o imagine de ansamblu a variabilelor existente, ar putea fi utilizate la pregătirea și chiar efectuarea viitorului recensământ al populației și locuințelor din Republica Moldova, iar pe termen lung vor oferi posibilitatea trecerii la un recensământ exclusiv în bază de registre.</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>In the 21st century, humanity experienced an important evolution of information technologies, which offer new possibilities for collecting and integrating information, including for conducting population censuses. In the new context, the abundance of data and information collected by the subdivisions of the state for administrative purposes, gives the Statistics Offices the opportunity to capitalize on them to move from a classic census of the population to a modern one carried out on the basis of registers. In the Republic of Moldova, there are over 200 sources of administrative data (registers and information systems), owned and completed by ministries and public institutions. A significant number of information sources and registers contain personal data on the country's population, which after a complex evaluation, in order to have an overview of the existing variables, could be used to prepare and even carry out the future census of the population and housing in the Republic of Moldova, and in the long term they will offer the possibility of switching to an exclusive register-based census.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2022T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2022T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-31895</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2022T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-31895</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-31895-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2022T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Bargan</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Natalia</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>