Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
347 7 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-30 14:18 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016[004+004.42]:373.5 (1) |
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (4090) |
Программные средства (311) |
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2154) |
SM ISO690:2012 BRAICOV, Andrei. Aspecte metodologice privind explicitarea programării predicțiilor în cadrul disciplinei inteligența artificială. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2022, nr. 3(29), pp. 32-41. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v29i3.32-41 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | |||||||
Numărul 3(29) / 2022 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | |||||||
|
|||||||
DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v29i3.32-41 | |||||||
CZU: 37.016[004+004.42]:373.5 | |||||||
Pag. 32-41 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Studierea regresiei liniare în liceu deschide oportunități pentru examinarea unui șir de probleme practice și poate constitui un obiect de studiu în cadrul disciplinei opționale Inteligența artificială, dar și în cadrul modulelor Calcul numeric, Aplicații ale derivatei. În articol sunt prezentate considerații metodologice pentru explicitarea programării predicțiilor cu ajutorul regresiei liniare prin identificarea argumentată a funcției de regresie, elaborarea algoritmului de implementare sau prin valorificarea instrumentarului unei foi de calcul. |
|||||||
Cuvinte-cheie inteligenţă artificială, programare, predicții, liceu, Artificial Intelligence, programming, predictions, high school |
|||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-171401</cfResPublId> <cfResPublDate>2022-12-31</cfResPublDate> <cfVol>29</cfVol> <cfIssue>3</cfIssue> <cfStartPage>32</cfStartPage> <cfISSN>1857-0623</cfISSN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/171401</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Aspecte metodologice privind explicitarea programării predicțiilor în cadrul disciplinei inteligența artificială</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>inteligenţă artificială; programare; predicții; liceu; Artificial Intelligence; programming; predictions; high school</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>Studierea regresiei liniare în liceu deschide oportunități pentru examinarea unui șir de probleme practice și poate constitui un obiect de studiu în cadrul disciplinei opționale Inteligența artificială, dar și în cadrul modulelor Calcul numeric, Aplicații ale derivatei. În articol sunt prezentate considerații metodologice pentru explicitarea programării predicțiilor cu ajutorul regresiei liniare prin identificarea argumentată a funcției de regresie, elaborarea algoritmului de implementare sau prin valorificarea instrumentarului unei foi de calcul.</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>The study of linear regression in high school opens up opportunities for examining a range of practical problems and can form an object of study within the optional discipline Artificial Intelligence, but also within the modules Numerical Calculus, Applications of the Derivative. The article presents methodological considerations for explaining the programming of predictions with the help of linear regression through the reasoned identification of the regression function, the elaboration of the implementation algorithm or by capitalizing on the tools of a spreadsheet.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2022-12-31T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2022-12-31T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-700</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2022-12-31T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> <cfFedId> <cfFedIdId>ibn-doi-171401</cfFedIdId> <cfFedId>10.36120/2587-3636.v29i3.32-41</cfFedId> <cfStartDate>2022-12-31T24:00:00</cfStartDate> <cfFedId_Class> <cfClassId>31d222b4-11e0-434b-b5ae-088119c51189</cfClassId> <cfClassSchemeId>bccb3266-689d-4740-a039-c96594b4d916</cfClassSchemeId> </cfFedId_Class> <cfFedId_Srv> <cfSrvId>5123451</cfSrvId> <cfClassId>eda2b2e2-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>5a270628-f593-4ff4-a44a-95660c76e182</cfClassSchemeId> </cfFedId_Srv> </cfFedId> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-700</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-700-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2022-12-31T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Брайков</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Андрей</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> <cfSrv> <cfSrvId>5123451</cfSrvId> <cfName cfLangCode='en' cfTrans='o'>CrossRef DOI prefix service</cfName> <cfDescr cfLangCode='en' cfTrans='o'>The service of issuing DOI prefixes to publishers</cfDescr> <cfKeyw cfLangCode='en' cfTrans='o'>persistent identifier; Digital Object Identifier</cfKeyw> </cfSrv> </CERIF>