Strategies of structuring the course of romanian language for non-native medical students
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
282 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-21 11:04
SM ISO690:2012
VÎNTU, Victoria, BUSUIOC, Aliona. Strategies of structuring the course of romanian language for non-native medical students. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova, 2022, nr. 3 An.1(29), p. 564. ISSN 2345-1467.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova
Numărul 3 An.1(29) / 2022 / ISSN 2345-1467

Strategies of structuring the course of romanian language for non-native medical students

Strategii de structurare a cursului de limbă română pentru mediciniștii alolingvi


Pag. 564-564

Vîntu Victoria, Busuioc Aliona
 
”Nicolae Testemițanu” State University of Medicine and Pharmacy
 
 
Disponibil în IBN: 21 decembrie 2022


Rezumat

Background. The efficiency of the Romanian language course focused on the training of professional communication skills are determined by the teaching strategies used. Objective of the study. Designing an educational scenario that corresponds to the objectives stipulated in the curriculum and meets the expectations, the needs formulated by students. Material and methods. The methods and ways of study, the implemented contents will ensure an interactive and diversified didactic approach Both the scientific and the applied research are implemented: the questionnaire, the case study, the observation, the analysis of the products of the activity. Results. The experiment was performed during 2021-2022. The involved experimental sample include 64 non-native students of the Faculty of Medicine no.1, Nicolae Testemitanu University. The following aspects were determined: the achieved linguistic competencies, the needs, and the level of motivation manifested by the non-native medical students during the process of study. Conclusion. The form of training, the strategies for structuring the Romanian language course for non-native medical students must improve the process of familiarization with the specifics of professional communication in Romanian.

Introducere. Eficiența cursului de limbă română axat pe valorificarea competențelor de comunicare profesională sunt determinate de strategiile didactice utilizate. Scopul lucrării. Proiectarea unui design educațional ce corespunde obiectivelor stipulate în curriculumul de la disciplină și răspunde așteptărilor și nevoilor formulate de către studenți. Material și metode. Metodele și mijloacele de studiu, conținuturile implementate vor asigura un demers didactic interactiv și diversificat. Sunt implementate atât documentarea științifică, cât și cea aplicativă: chestionarul, studiul de caz, observația, analiza produselor activității. Rezultate. Experimentul a derulat pe parcursul anilor 2021-2022. Eșantionul experimental implicat cuprinde 64 de studenți alolingvi ai Facultății de Medicină nr.1, USMF „Nicolae Testemițanu”. Au fost determinate: competențele lingvistice, nevoile și nivelul de motivație manifestat de mediciniștii alolingvi pe parcursul procesului de studii. Concluzii. Forma de instruire, strategiile de structurare a cursului de limbă română pentru mediciniștii alolingvi trebuie să eficientizeze procesul de familiarizare cu specificul comunicării profesionale în limba română.

Cuvinte-cheie
strategy, questionnaire, professional communication, Romanian as non-native language,

strategie, chestionar, comunicare profesională, limb aromână ca limbă nematernă