Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
255 12 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-09 10:09 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.091.26:159.955:303.62 (1) |
Высшее образование. Университеты. Академическое обучение (2579) |
Психология (3398) |
Методы общественных наук. Методы и виды социологических исследований (176) |
SM ISO690:2012 BOTNARI, Valentina, REPEȘCO, Gabriela. Perspective metodologice ale evaluării gândirii independente a studenților. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2022, nr. 9(159), pp. 148-156. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7408497 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(159) / 2022 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7408497 | ||||||
CZU: 378.091.26:159.955:303.62 | ||||||
Pag. 148-156 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Actualmente, gândirea independentă este solicitată în toate domeniile de activitate: economic, educațional, juridic, inginerie și construcții etc. În legătură cu acest fapt, apare necesitatea de evaluare și eventual de formare/ dezvoltare a acesteia. Totodată, literatura de specialitate oferă instrumente, dar și referențiale de evaluare modeste în acest sens. Articolul dat scoate în evidență aspectele metodologice ale evaluării gândirii independente a studenților. În această ordine de idei, sunt precizate aspectele definitorii ale evaluării din perspectiva modernă și sunt evidențiate calitățile pozitive esențiale ale gânditorilor independenți cărora li se oferă statut de criterii de evaluare a acestora. În lucrare sunt propuse o serie de instrumente de evaluare pertinente în cazul determinării nivelului de dezvoltare a gândirii independente, inclusiv chestionarul pentru evaluarea nivelului deținerii gândirii independente, care a fost elaborat și este în proces de validare. Chestionarul oferă o imagine de ansamblu asupra aspectelor individuale antrenate în procesul de învățare a subiectului ce cuprinde 20 de itemi, având ca fundamentare teoretică în prioritate conținutul structural al gândirii independente a studenților. |
||||||
Cuvinte-cheie evaluare, instrumente de evaluare, gândire independentă, gânditor independent, independenţă, autonomie, învăţare, assessment, assessment tools, independent thinking, independent thinker, independence, Autonomy, learning |
||||||
|