Perspective metodologice ale evaluării gândirii independente a studenților
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
254 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-09 10:09
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.091.26:159.955:303.62 (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2575)
Psihologie (3383)
Metode ale științelor sociale (176)
SM ISO690:2012
BOTNARI, Valentina, REPEȘCO, Gabriela. Perspective metodologice ale evaluării gândirii independente a studenților. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2022, nr. 9(159), pp. 148-156. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7408497
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(159) / 2022 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Perspective metodologice ale evaluării gândirii independente a studenților

Methodological perspectives of the assessment of students’ independent thinking

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7408497
CZU: 378.091.26:159.955:303.62

Pag. 148-156

Botnari Valentina, Repeșco Gabriela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 13 decembrie 2022


Rezumat

Actualmente, gândirea independentă este solicitată în toate domeniile de activitate: economic, educațional, juridic, inginerie și construcții etc. În legătură cu acest fapt, apare necesitatea de evaluare și eventual de formare/ dezvoltare a acesteia. Totodată, literatura de specialitate oferă instrumente, dar și referențiale de evaluare modeste în acest sens. Articolul dat scoate în evidență aspectele metodologice ale evaluării gândirii independente a studenților. În această ordine de idei, sunt precizate aspectele definitorii ale evaluării din perspectiva modernă și sunt evidențiate calitățile pozitive esențiale ale gânditorilor independenți cărora li se oferă statut de criterii de evaluare a acestora. În lucrare sunt propuse o serie de instrumente de evaluare pertinente în cazul determinării nivelului de dezvoltare a gândirii independente, inclusiv chestionarul pentru evaluarea nivelului deținerii gândirii independente, care a fost elaborat și este în proces de validare. Chestionarul oferă o imagine de ansamblu asupra aspectelor individuale antrenate în procesul de învățare a subiectului ce cuprinde 20 de itemi, având ca fundamentare teoretică în prioritate conținutul structural al gândirii independente a studenților.

Currently, independent thinking is required in all fields of activity: economic, educational, legal, engineering and construction, etc. In connection with this fact, there is a need for its evaluation and possibly its training/development. At the same time, the specialized literature offers tools, but also modest evaluation references in this regard. The given article highlights the methodological aspects of the assessment of students independent thinking. In this line of ideas, the defining aspects of evaluation from the modern perspective are specified and the essential positive qualities of independent thinkers are highlighted and given status as criteria for their evaluation. In the paper, a series of relevant evaluation tools are proposed in the case of determining the level of development of independent thinking, including the questionnaire for evaluating the level of possession of independent thinking, which was developed and is in the process of validation. The questionnaire provides an overview of the individual aspects trained in the learning process of the subject, which includes 20 items, with the theoretical foundation in priority – the structural content of students’ independent thinking.

Cuvinte-cheie
evaluare, instrumente de evaluare, gândire independentă, gânditor independent, independenţă, autonomie, învăţare,

assessment, assessment tools, independent thinking, independent thinker, independence, Autonomy, learning