Generații contemporane (Baby Boomers, X, Y, Z, Alpha) și forme specifice de comunicare
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
404 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-04 15:21
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
659.3:004 (10)
Реклама. Информационная работа. Связи с общественностью (395)
Информационные технологии. Вычислительная техника. Обработка данных (4280)
SM ISO690:2012
. Generații contemporane (Baby Boomers, X, Y, Z, Alpha) și forme specifice de comunicare. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe economice și ale comunicării), 2022, nr. 11(02), pp. 81-84. ISSN 2587-4446. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7310359
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe economice și ale comunicării)
Numărul 11(02) / 2022 / ISSN 2587-4446 /ISSNe 2587-4454

Generații contemporane (Baby Boomers, X, Y, Z, Alpha) și forme specifice de comunicare

Contemporary generations (Baby Boomers, X, Y, Z, Alpha) and specific forms of communication

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7310359
CZU: 659.3:004

Pag. 81-84

 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 14 noiembrie 2022


Rezumat

În diferite perioade de timp, comunicarea a fost reprezentată de anumite particularități, care reflectă într-o anumită măsură identitatea unei societăți, dar și formele specifice de a comunica ale anumitor generații. Într-o societate de tip network putem primi diverse identități, reprezentate de profiluri funcționale în cadrul anumitor comunități virtuale, la care putem adera ținând cont de mediu, vârstă, interese, domeniul de activitate etc. În prezent, putem vorbi de cinci generații contemporane (Baby Boomers, X, Y, Z, Alpha) din perspectiva transformărilor la care au asistat și care, incontestabil, au influențat modul de viață al acestora, la nivel cognitiv, afectiv și comportamental. Varietatea factorilor ce contribuie la formarea mentalității unei generații este una foarte mare. Cei de natură comunicativă determină modul în care se utilizează un cod non-afin, canalul de interferență și este analizat contextul. Problema identităţii unei generații în contextul comunicării în societatea informaţională este strâns legată de un anumit „cine?”, reprezentat de o generație sau alta, cu o identitate atât reală, cât și virtuală, în continuă evoluţie.

In different periods of time, communication was represented by certain particularities, which reflect, to a certain extent, the identity of a society, but also the specific forms of communication of certain generations. In a network society, we can receive various identities, represented by functional profiles within certain virtual communities, which we can join, taking into account environment, age, interests, field of activity, etc. Currently, we can talk about five contemporary generations (Baby Boomers, X, Y, Z, Alpha), from the perspective of the transformations they witnessed, and which undeniably influenced their way of life, on a cognitive, affective and behavioral level. The variety of factors that contribute to the formation of the mentality of a generation is very large. Those of a communicative nature determine how a non-affine code is used, the interference channel, and the context is analyzed. The problem of the identity of a generation in the context of communication in the information society is closely related to a certain "who?", represented by one generation or another, with both a real and virtual identity, in continuous evolution.

Cuvinte-cheie
generaţii, comunicare, noile media, nativi digitali, tehnologizare, interacţiune, dispozitive electronice, utilizator, mobilitate, identitate virtuală,

Generations, communication, new media, digital natives, technology, interaction, Electronic devices, user, mobility, virtual identity