Articolul precedent |
Articolul urmator |
334 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-23 08:12 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
738.02 (4) |
Пластические искусства (429) |
SM ISO690:2012 CARP, Mariana, HUBENCO, Teodora. Conceptul de competență. Metode și tehnici de modelare în ceramica artistică. In: CULTURA ȘI ARTA: cercetare, valorificare, promovare, 10 decembrie 2021, Chişinău. Chişinău: 2021, pp. 34-35. ISBN 978-9975-117-80-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
CULTURA ȘI ARTA: cercetare, valorificare, promovare 2021 | ||||||
Conferința "Cultura și arta: cercetare, valorificare, promovare" Chişinău, Moldova, 10 decembrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 738.02 | ||||||
Pag. 34-35 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Întregul sistem educațional se reorientează treptat la paradigma activităților practice, iar calitățile dorite ale studentului se reprezintă sub formă de competențe. Analizând diferite definiții de „competență”, „modelare”, „ceramică”, definim competența de modelare ca fiind: capacitatea studentului de a demonstra pregătirea lui în ce privește utilizarea tehnicilor, procedeelor și materialelor maleabile într-o activitate psihomotorie, de creație și de transpunere a informației verbale în materie/volum plan, bi- și tridimensional.În învățământul artistic superior, scopul principal al disciplinelor din cadrul cursului Ceramica artistică constă în formarea abilităților și competențelor artistico-tehnologice ale studenților. În procesul de creație, pentru realizarea ceramicii artistice se atinge un obiectiv important, care prevede pregătirea studenților în vederea autoorganizării creative, artistice și pedagogice, a activității pe baza unor puncte de vedere cu privire la specificul decorativ, creativ, a utilizării abilităților și competențelor de lucru cu materialele ceramice. Disciplinele practice de specialitate includ teme și sarcini, în care studenții formează competențe de modelare/creare a produselor ceramice prin diferite tehnologii: modelarea manuală, turnarea în forme de ipsos, aplicarea tehnicilor de bază sculpturale și decorative etc. Alăturându-ne opiniei lui Herbert Spencer, care considera că primul scop al învățării nu este cunoașterea, ci aplicarea ei, putem afirma că disciplina de ceramică artistică își va realiza obiectivul de formare a competențelor de modelare/ aplicare, atunci când studenții vor utiliza cunoștințele însușite la executarea diverselor sarcini/teme, fiind monitorizați și ghidați de profesor, ulterior aplicându-le în practica vieții, participând la expoziții, tabere de creație, master-class-uri etc. |
||||||
Cuvinte-cheie competenţă de modelare, metode, tehnici, ceramică artistică |
||||||
|