Identitate și personalitate în adolescență
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
488 85
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-15 13:13
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.8 (295)
Психология (3416)
SM ISO690:2012
BĂIAȘU, Alina Gabriela. Identitate și personalitate în adolescență. In: Dialog intercultural polono-moldovenesc, 11-13 aprilie 2022, Chişinău. Chișinău: Tipografia UST, 2022, Vol. V, nr.1, pp. 94-99. ISBN 978-9975-76-398-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Dialog intercultural polono-moldovenesc
Vol. V, nr.1, 2022
Congresul "Dialog intercultural polono-moldovenesc"
Chişinău, Moldova, 11-13 aprilie 2022

Identitate și personalitate în adolescență

CZU: 159.922.8

Pag. 94-99

Băiașu Alina Gabriela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 13 septembrie 2022


Rezumat

Schimbările majore din cadrul societăţii româneşti şi ritmul trepidant de viaţă îşi pun amprenta asupra personalităţii în formare a adolescenţilor. În căutarea propriei identităţi, adolescentul oscilează, din punct de vedere al comportamentului, între copilărie şi maturitate, fiind însă întors mai mult cu faţa spre adult. Din acest motiv, apar diverse conflicte determinate de neconcordanţa între ce vrea şi ce crede adolescentul că poate să facă şi ceea ce îi este îngăduit de către adult. Dezvoltarea abilităţilor emoţionale şi sociale ale adolescenţilor este importantă deoarece îi ajută la formarea şi menţinerea relaţiilor cu ceilalţi, le permite să se integreze în mediul în care trăiesc – grupul de la şcoală, grupul de prieteni, familie, previne apariţia problemelor emoţionale şi de comportament. Lecţiile emoţionale pe care le învăţăm în copilărie, acasă şi la şcoală ne modelează circuitele emoţionale, sporindu-ne sau diminuându-ne adaptabilitatea emoţională. Prin urmare, copilăria şi adolescenţa sunt perioade optime pentru a ne forma acele obiceiuri emoţionale esenţiale care îşi vor pune amprenta mai apoi pe întreaga existenţă.

Major changes of the Romanian society and the precipitous rhythm of life have a significant impact on the upcoming teenager personality. Seeking for his own identity, the teenager hesitates regarding his behaviour,somewhere between childhood and maturity being tempted to choose the grownups side. Due to this reason different conflicts show up based on the inequality of what the teenager wants and believes he can do and what he is allowed to. Developing the social and emotional skills in teenagers is important because these help them form and maintain relationships with others, allow them to integrate into the environment they live in – the school group, the friends group, family, prevent the emergence of emotional and behavioral problems. The emotional lessons we learn during the childhood years, at home and at school model our emotional circuits, enhancing or diminishing our emotional adaptability. Therefore, childhood and adolescence represent optimal periods to form those essential emotional habits which will leave a mark on our entire existence.

Cuvinte-cheie
adolescenta, identitate, personalitate,

adolescence, self-identity, personality