Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
646 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-07-03 11:07 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091| (4) |
Организация обучения (560) |
SM ISO690:2012 CUZNEŢOV, Larisa. Aspecte de formare a culturii pedagogice în contextul profesionalizării cadrelor didactice și globalizării educației (pregătire inițială). In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 2-3(132-133), pp. 3-7. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6697302 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 2-3(132-133) / 2022 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.6697302 | ||||||
CZU: 37.091| | ||||||
Pag. 3-7 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul reprezintă un studiu teoretic în care se elucidează unele aspecte de formare a culturii pedagogice în contextul profesionalizării cadrelor didactice, și anume: obiectul și obiectivul major al acestui proces; axele de perspectivă ale teoriei instruirii; conținutul structurii sistemului cognitiv al cadrului didactic; caracteristicile arhitecturii cognitive a procesului de învățământ universitar pedagogic; condițiile de sporire a eficienței profesionalizării cadrelor didactice; importanța activităților practice, a autoperfecționării, a autoactualizării și a tipurilor de învățare care urmează a fi dezvoltate la studenții-pedagogi. |
||||||
Cuvinte-cheie cultură pedagogică, cadre didactice, studenți-pedagogi, arhitectură cognitivă, tipuri de învățare, pedagogical culture, teachers, trainee teachers, cognitive architecture, types of learning |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <identifier identifierType='DOI'>10.5281/zenodo.6697302</identifier> <creators> <creator> <creatorName>Cuzneţov, L.</creatorName> <affiliation>Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Aspecte de formare a culturii pedagogice în contextul profesionalizării cadrelor didactice și globalizării educației (pregătire inițială)</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2022</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1810-6455</relatedIdentifier> <subjects> <subject>cultură pedagogică</subject> <subject>cadre didactice</subject> <subject>studenți-pedagogi</subject> <subject>arhitectură cognitivă</subject> <subject>tipuri de învățare</subject> <subject>pedagogical culture</subject> <subject>teachers</subject> <subject>trainee teachers</subject> <subject>cognitive architecture</subject> <subject>types of learning</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>37.091|</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2022-06-27</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Articolul reprezintă un studiu teoretic în care se elucidează unele aspecte de formare a culturii pedagogice în contextul profesionalizării cadrelor didactice, și anume: obiectul și obiectivul major al acestui proces; axele de perspectivă ale teoriei instruirii; conținutul structurii sistemului cognitiv al cadrului didactic; caracteristicile arhitecturii cognitive a procesului de învățământ universitar pedagogic; condițiile de sporire a eficienței profesionalizării cadrelor didactice; importanța activităților practice, a autoperfecționării, a autoactualizării și a tipurilor de învățare care urmează a fi dezvoltate la studenții-pedagogi.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>The article represents a theoretical study that elucidates some aspects of the formation of pedagogical culture in the context of teacher professionalization, namely: specifying the object and major objective of this process; identifying and describing the perspective axes of the training theory; presenting the structure of a teacher’s cognitive system; presenting the characteristics of the cognitive architecture of a pedagogical university education; delimiting the conditions for increasing the efficiency of teachers’ professionalization; specifying the importance of practical activities, self-improvement, self-updating, and the types of learning that need to be developed in trainee teachers.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>