Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
505 25 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-13 03:19 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.612+316.613.5+378 (1) |
Социальная психология (1002) |
Высшее образование. Университеты. Академическое обучение (2676) |
SM ISO690:2012 TUFEANU, Magda, ROBU, Viorel, PETRESCU, Zamfira-Maria. Abilitățile sociale în rândul cadrelor didactice care lucrează în învățământul primar: studiu exploratoriu. In: EcoSoEn, 2022, nr. 1-2, pp. 143-154. ISSN 2587-344X. DOI: https://doi.org/10.54481/ecosoen.2022.1-2.16 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
EcoSoEn | ||||||
Numărul 1-2 / 2022 / ISSN 2587-344X /ISSNe 2587-425X | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.54481/ecosoen.2022.1-2.16 | ||||||
CZU: 316.612+316.613.5+378 | ||||||
Pag. 143-154 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Researchers who have focused their attention on conceptualizing, evaluating, and studying the psychosocial dimension of the classroom environment have emphasized the importance of this factor in the learning process. The quality of pedagogical action in the classroom is highly dependent on the social skills and interpersonal behavior of the teacher. The present study deals with studentsʼ views on the social skills of teachers working in primary education. Ninety-two third or fourth grade students completed the Romanian version of an abbreviated form of the Questionnaire on Teacher Interaction/QTI [11, 23, 24]. The studentsʼ responses were analyzed descriptively. They illustrate the expectations that young school children have of their teachers. |
||||||
Cuvinte-cheie social skills, teachers, primary education, students’ views, exploratory study, abilități sociale, cadre didactice, învăţământ primar, opiniile elevilor, studiu exploratoriu |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <identifier identifierType='DOI'>10.54481/ecosoen.2022.1-2.16</identifier> <creators> <creator> <creatorName>Tufeanu, M.</creatorName> <affiliation>Universitatea Tehnica „Gheorghe Asachi“, Iaşi, România</affiliation> </creator> <creator> <creatorName>Robu, V.</creatorName> <affiliation>Universitatea „Vasile Alecsandri”, Bacău, România</affiliation> </creator> <creator> <creatorName>Petrescu, Z.</creatorName> <affiliation>Grădinița „Agricola”, Bacău, România</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Abilitățile sociale în rândul cadrelor didactice care lucrează în învățământul primar: studiu exploratoriu</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2022</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>2587-344X</relatedIdentifier> <subjects> <subject>social skills</subject> <subject>teachers</subject> <subject>primary education</subject> <subject>students’ views</subject> <subject>exploratory study</subject> <subject>abilități sociale</subject> <subject>cadre didactice</subject> <subject>învăţământ primar</subject> <subject>opiniile elevilor</subject> <subject>studiu exploratoriu</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>316.612+316.613.5+378</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2022-06-28</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>Researchers who have focused their attention on conceptualizing, evaluating, and studying the psychosocial dimension of the classroom environment have emphasized the importance of this factor in the learning process. The quality of pedagogical action in the classroom is highly dependent on the social skills and interpersonal behavior of the teacher. The present study deals with studentsʼ views on the social skills of teachers working in primary education. Ninety-two third or fourth grade students completed the Romanian version of an abbreviated form of the Questionnaire on Teacher Interaction/QTI [11, 23, 24]. The studentsʼ responses were analyzed descriptively. They illustrate the expectations that young school children have of their teachers.</p></description> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Cercetătorii care și-au concentrat atenția pe conceptualizarea, evaluarea și studierea dimensiunii psihosociale a mediului dintr-o clasă de elevi au evidențiat importanța acestui factor în procesul învățării. Calitatea acțiunii pedagogice desfășurate în clasa de elevi depinde în mare măsură de abilitățile sociale și comportamentul interpersonal al profesorului. Prezentul studiu abordează opiniile pe care elevii le au cu privire la abilitățile sociale ale cadrelor didactice care lucrează în învățământul primar. Nouăzeci și doi de elevi de clasele a III-a sau a IV-a au completat versiunea în limba română pentru o formă prescurtată a instrumentului Questionnaire on Teacher Interaction/QTI [11, 23, 24]. Răspunsurile elevilor au fost analizate descriptiv. Ele ilustrează așteptările pe care copiii de vârstă școlară mică le au de la învățătorii lor.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>